مرگ ۲۸۰ نفر در اثر تصادف در جاده‌های آذربایجان غربی

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت:۲۸۰ نفر در اثر تصادف در جاده‌های آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سرهنگ عباس فرمانی فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه در اثر وقوع تصادفات ۲۸۰ نفر جان خود رااز دست داده اند افزود: بیشترین ساعات تصادف ۱۸- ۲۲ است که ۲۸ درصد کل تصادفات را شامل می‌شود.

فرمانی همچنین از وقوع دو هزار و ۸۲۰ تصادف جرحی با پنج هزار و ۲۲۷ نفر مصدوم نیز طی مدت زمان مذکور خبر داد و عنوان کرد: تعداد مجروحان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی با بیان اینکه جاده‌های ارومیه ـ. سلماس بیشترین سهم تصادفات سطح استان در سال جاری را داشته است بر اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

نصب ۵۴ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان


وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴ دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان نصب و فعال است اعلام کرد: این دوربین‌ها تمام تخلفات جاده‌ای استان را ثبت می‌کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۵۸ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی در جاده‌های اصلی و ۲۲ درصد در جاده‌های فرعی رخ می‌دهد گفت: در این رابطه ۱۲ درصد تصادفات در راه روستایی و ۱۰ درصد در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد مقصران در تصادفات رانندگی مردان و دو درصد زنان هستند تصریح کرد: از سوی دیگر ۶۸ درصد تصادفات در زمان روز، ۱۶ درصد در شب و سه درصد در زمان غروب عصر و صبح رخ می‌دهد.

فرمانی با بیان اینکه ۲۸ درصد کل تصادفات استان و بیشترین میزان تردد خودرو در جاده‌ها در فصل تابستان اتفاق می‌افتد افزود: معمولا در چندین سال گذشته محور ارومیه تا خوی و مهاباد، محور میاندوآب تا مهاباد و نیز ارومیه- سلماس بیشترین میزان تردد را داشته‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار