رئيس كل بيمه مركزی؛

حق بيمه رانندگان قانونمدار كاهش می يابد

همتی از تصويب آيين نامه ماده ۱۸ قانون بيمه شخص ثالث با موضوع ضوابط تعيين سقف بيمه شخص ثالث، نحوه اعمال تخفيفات و جرائم آن از سوی هيات وزيران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بين الملل بيمه مركزی، رئيس كل بيمه مركزی در خصوص جزئيات اين آيين نامه گفت: بر این اساس ، حق بيمه افرادی كه در سامانه راهنمايي و رانندگي داراي نمره منفی هستند به ازاي هر نمره يك درصد و تا سقف ۳۰ درصد افزايش مي يابد و رانندگانی كه رانندگی پرخطر انجام مي دهند نيز مشمول اضافه نرخ می شوند.

وي افزود: در اين آيين نامه گذراندن دوره هاي رانندگي ايمن كه از سوي راهنمايی و رانندگی برگزار خواهد شد و خريد وسيله نقليه نو به ترتيب شامل ۱۰و ۵ درصد تخفيف حق بيمه می شود.


 همتی گفت: اين آيين نامه داراي ۱۱ ماده و چندين تبصره است كه بيانگر تخفيفات، تقسيط، تعيين نرخ حق بيمه و جرائم است و هدف اصلي از تصويب اين آيين نامه تعيين ضوابط سقف حق بيمه و تشويق به رانندگی صحيح و رعايت قوانين راهنمايی و رانندگی و به تبع آن كاهش تصادفات و افزايش ايمنی در كشور است.


رئيس كل بيمه مركزی در ادامه گفت: يكی ديگر از ويژگی های اين آيين نامه جلوگيری از حذف تمام تخفيفات عدم خسارت بر اثر يك تصادف است و صرفا بخشی از تخفيفات از بين می رود.


وی در پايان خاطر نشان كرد: اميدواريم با اجرايی شدن اين ايين نامه بر اساس نوع رانندگی بيمه گذاران، نرخ حق بيمه عادلانه تر و مناسب با رفتارهای آنها تعيين شود.


شايان ذكر است: به موجب اين آيين نامه شركت های بيمه می توانند بين۵۰ تا ۷۵ درصد حق بيمه را بسته به شرايطی در اقساط شش ماهه دريافت كنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
طرح های تشویقی هم برای رانندگان قانون مدار چه از طرف بیمه چه راهنمایی رانندگی با حمایت دولت تشکیل بدهند مثلا اولویت بندی در وام خرید خودرو یا تشویقات نقدی یا تخفیفات بیمه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
الان این کجاش کاهش یافت ؟
آخرین اخبار