علیخانی:

61 درصد سفرها توسط بخش حمل و نقل عمومی انجام می شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:11 میلیون و 300 هزار سفر، یعنی 61 درصد سفرها توسط بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران انجام می شود.

61 درصد سفرها توسط بخش حمل و نقل عمومی انجام می شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی  رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، امروز( یکشنبه ) گزارش چشم‌انداز، رویکردها و برنامه‌های کلان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در شورا را ارائه کرد.

 علیخانی گفت: وسعت تهران برابر با 751 کیلومتر مربع است که به طور متوسط روزانه 18 میلیون و 600 هزار سفر در این شهر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی سقف سفرهای شهر تهران به 20 میلیون می رسد و بر اساس آماری که شهرداری تهران اخیرا اعلام کرده است 11 میلیون و 300 هزار سفر، یعنی 61 درصد سفرها توسط بخش حمل و نقل عمومی شهر تهران انجام می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: سهم سفرهای شغلی روزانه 36 درصد، سفرهای دانش آموزی 16 درصد، سفرهای مختص خرید 16 درصد، سفرهای تفریحی 14 درصد و سفرهایی با عنوان «هیچ سر خانه» 18 درصد سفرهای شهر تهران را تشکیل می دهند.

علیخانی افزود: سفرهای «هیچ سر خانه» به سفرهایی گفته می شود که افراد نه در مبدأ و نه در مقصد برای این سفرها از خانه یا محل کار حرکت نمی کنند.

نقش 18 درصدی مترو در سفرهای درون شهری

وی اظهار داشت: در شهر تهران هم اکنون 175 ایستگاه مترو وجود دارد و مترو با 18 درصد در سفرهای درون شهری نقش دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مترو در مسأله حمل و نقل شهر تهران جایگاه خاصی دارد و در حال حاضر 7 خط مترو در این شهر به مسافران خدمات ارائه می دهند.

 علیخانی تاکید کرد: خطی که از آن به عنوان خط 8 مترو یاد می‌شود امتداد خط یک است که به فرودگاه امام خمینی و در نهایت به شهر پرند می‌ رسد.

سهم 21 درصدی اتوبوسرانی در جابجایی مسافران

 وی بخش اتوبوسرانی را دارای سهم 21 درصدی خواند و گفت: در حال حاضر 6270 دستگاه اتوبوس در شهر تهران اقدام به جابجایی مسافران می کنند که بخش اعظم آن شامل اتوبوس های فرسوده و در آستانه فرسودگی است.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران یاد آور شد: تاکسیرانی با 7749 دستگاه تاکسی روزانه 6800 جابجایی انجام می دهد که در مجموع بیش از 1/5 میلیارد نفر توسط سازمان تاکسیرانی سفر می کنند و این سامانه سهم 15 درصدی در جابجایی مسافران دارد.

 علیخانی با اشاره به موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران گفت: هم اکنون حدود 3 درصد از حمل و نقل شهری در سطح شهر تهران به وسیله موتورسیکلت انجام می شود و در مجموع 3 میلیون و صد هزار موتور سیکلت فعال در سطح شهر تهران وجود دارد ، این در حالی است که آمار موتور سیکلت های شماره شده بیش از 4 میلیون دستگاه است.

وی تصریح کرد: پایانه‌ها و پارک ‌سوارهای شهر تهران باید به خارج از سطح شهر منتقل شوند.

وی ادامه داد: تعداد فضای پارک حاشیه‌ای 15 هزار فضا است و 50 هزار پارکینگ در بخش خصوصی و با مشارکت شهرداری فضای پارک مورد نیاز خودروها را تامین می کنند.

علیخانی خاطر نشان کرد: در مسأله پارک حاشیه ای شهرداری می تواند با دریافت مبلغ 2000 تومان، روزانه 24 هزار میلیارد تومان درآمد پایدار کسب کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل منابعی چون پارک حاشیه ای، سهم شهرداری تهران از فروش بنزین که موجب آلودگی هوا می شود و همچنین سهم این سازمان از جرایم ویژه تخلفات رانندگی را منابعی مناسب برای درآمد پایدار شهرداری نام برد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معراجی
۰۱:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باسلام. این اسنپ وتپسی ودیگر شرکتهای تاکسی اینترنتی که ازوقتی اومدن فقط باعث شدن ترافیک تهران چندین برابر بشه.ازبس قیمتهاشون مفت هست مردم بجای اینکه سوار اتوبوس شوند ویا پیاده مسیرهای نزدیک را بروند سریع با سه یاچهارهزارتومان یک اسنپ یاتپسی میگیرند.اگه اینا را گفتم باید بگم من الان ۱۰سال میشه یابادوچرخه تردد میکنم ویا مسیرهای دور رابامترو.هرماشین زیرپنجاه میلیون رامیبینی برنامه اسنپ یاتپسی داره ودنبال مسافر میگرده تا درخواست بیاد.شهردرحال انفجاره.
آخرین اخبار