تشکیل جلسه ستاد بحران در خصوص حادثه رانش کوه در اهواز

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: جلسه ستاد بحران در خصوص حادثه رانش کوه در منطقه منبع آب اهواز، برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان داشت: اگر چه این موضوع فقط یک حادثه بوده و بحران نیست ولی امروز جلسه ستاد بحران به دستور استاندار برای تعیین تکلیف منازل این مناطق تشکیل می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از قسمت‌ها این منطقه ساخت‌ و سازها بدون مجوز هستند.

حاجی زاده با بیان اینکه شهرداری‌ها نیز نقل قول کرده‌اند که ما سال‌ها به آن ها هشدار و اخطار داده‌ایم ولی توجهی نشد گفت: عده‌ای نیز در پایه کوهی رسی در منطقه منبع آب گودبرداری انجام داده و در آنجا منزل مسکونی ساخته‌اند ظاهرا و به نقل از شهرداری‌ها اخطارها نیز در این زمینه به آنها داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: متاسفانه امروز صبح تکه‌ای از آن کوه رسی جدا شده و بر روی این منازل می‌افتد که منجر به تخریب 2 باب منزل مسکونی در منطقه منبع آب اهواز می‌شود.

وی گفت: مصدومان به بیمارستان گلستان منتقل شدند و خوشبختانه در بازدیدی که از این مصدومان داشتیم حال شان خوب است.

حاجی‌زاده بیان داشت: این که فرد دیگری در زیر آوار باقی مانده یا نه عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد تا محل حادثه به صورت کامل پاکسازی شود البته در این زمینه از سگ‌های زنده‌یاب نیز استفاده شد که تاکنون چیزی یافت نشده است.

وی ادامه داد: اگر چه این موضوع فقط یک حادثه بوده و بحران نیست ولی امروز جلسه ستاد بحران به دستور استاندار برای تعیین تکلیف منازل این مناطق تشکیل می‌شود.

استاندار خوزستان نیز گفت: ۸۰۰ خانوار در کوی رمضان اهواز در خطر هستند.

غلامرضا شریعتی بیان داشت: یک بُعد این جلسه مسئله عاطفی است که همه از این بحث رخ داده ناراحت هستند و یک بُعد دیگر هم این است که افرادی بدون چارچوب و رعایت اصول شهرسازی در این مناطق خارج از ضوابط سکنی گزیده اند.

وی ادامه داد: ۸۴ خانوار در اولویت اول هستند و بالغ بر ۸۰۰ خانوار نیز به صورت جمعی این مشکل را دارند. برای استقرار مردم این مناطق در شهر رامین و یا شیرین شهر، خارج از اینکه مردم آورده ای ندارند باید یک راهکار ارائه داد و البته مردم منطقه باید محدودیت های ما را نیز درک کنند.

شریعتی افزود: ادامه این روند به صلاح نیست و مناطق در خطر هستند؛ کودکان فوت شده و یا آنهایی که در این منطقه زندگی می کنند، فرزندان این شهر و استان محسوب می شوند و متأسفانه بیشتر از افراد بزرگسال در معرض خطر هستند.

استاندار خوزستان گفت: باید تصمیمی سریع و عاجل گرفته شود تا خطرات بیشتری مردم را تهدید نکند. بازدیدهایی از منطقه داشتم و سایر مسئولان ملی را نیز برای بازدید به این مناطق بردم؛ به نوعی نداشتن تمهیدات لازم باعث طولانی شدن پروسه جابه جایی منازل شده بود ولی اکنون دیگر وقت اقدام عاجل است.

شریعتی با اعلام اینکه بحث درمان این مصدومان پیگیری و کاملا به صورت رایگان انجام شود، ادامه داد: شرکت آبفا هم نباید اینقدر نوار حفاری های خود را در منطقه باقی بگذارد.

انتهای پیام/م

رانش کوه 2 نفر را به کام مرگ کشاند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.