عبور زائران غیرایرانی برای زیارت اربعین از کرمان

سرپرست فرمانداری کرمان گفت: حدود ۱۵۰ هزار زائر غیرایرانی برای زیارت اربعین از کرمان عبور می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی بابایی ، سرپرست فرمانداری کرمان در جمع اعضای ستاد اربعین ماهان با اشاره به اینکه طی امسال از کرمان و مسیر ماهان عبور حدود ۱۵۰ هزار زائرِ غیرایرانی برای زیارت اربعین پیش بینی می شود، گفت: برای همکاری با موکب های پذیرایی و هیئت های مذهبی در این مسیر، اداره های شهرستان کرمان آمادگی لازم را دارند.
وی با اشاره به عبور ۱۵۰ هزار نفر از زائران بنگلادشی، پاکستانی و میانماری از این مسیر گفت: ما باید برای شیعیان بستر این سفر را مهیا کنیم و در حد معقول و مقدور از این زائران پذیرایی کنیم.
بابایی در خصوص اهمیت مسائل امنیتی تصریح کرد: برای کنترل بهتر و تشخیص هویت افراد در خصوص مدنظر گرفتن مسائل امنیتی می توانستیم زائران را مانند عراق از مرز میرجاوه تحویل و با اتوبوس به مرز شلمچه منتقل کنیم و تحویل عراق دهیم.
وی اظهار کرد: در برنامه های مذهبی مردم با استقبال فراوان شرکت می کنند و در این ایام هر چه فعالیت ها مردمی تر باشد موفقیت کار نیز بیشتر است
سرپرست فرمانداری کرمان افزود: هر چه گروه های مردمی را بتوانیم در عرصه فعالیت وارد کنیم ارزش و اعتبار کارها بیشتر خواهد بود، اگر دولت هر ساله مراسم تاسوعا و عاشورا را برگزار می کرد هیچ زمان این کیفیت و کمیت به وجود نمی آمد و این ها را باید برای میزبانی و پذیرایی زائران اربعین مدنظر قرار دهیم.
انتهای پیام/ی

عبور بیش از 150هزار زائر غیر ایرانی از کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار