رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی؛

پرداخت نقدی سهام عدالت اتلاف منابع است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت سود سهام عدالت در شرایط کنونی که کشور دچار تنگناهای اقتصادی و سرمایه گذاری است به صلاح نیست و اتلاف منابع عمومی را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برآوردی که دولت انجام داده افزون بر 40 هزار میلیارد ریال منابع ناشی از سود سهام عدالت باید توزیع شود.

وی تصریح کرد: این میزان منابع به صورت پراکنده و گسترده به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی مختلف پرداخت می شود ولی کمکی به خرج زندگی و معیشت مردم نمی کند.

نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به دنبال روش های جایگزین و مناسب دیگری در این زمینه باشد و انتظار این است که رئیس جمهوری و تیم اقتصادی دولت این مهم را عملیاتی نکنند.

تاجگردون یادآور شد: دولت می تواند به‌جای تقسیم و توزیع منابع، بدون اثرگذاری در اقتصاد و معیشت مردم آن را به صورت تجمیع شده برای افزایش بهره‌وری در اقتصاد ، اشتغال و سرمایه گذاری اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پرداخت سود سهام عدالت به صورت نقدی را ادامه مسیر اشتباه و تجربه تلخ همچون پرداخت یارانه نقدی دانست.

** تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه مغایر با قانون اساسی است

تاجگردون همچنین با اشاره به موضوع تبدیل سازمان برنامه وبودجه به وزارتخانه نیز گفت: این طرح در کمیسیون های مختلف مورد بررسی دقیق و کارشناشی قرار گرفت.

وی افزود: طرح تبدیل برنامه و بودجه به وزارتخانه از نظر کمیسیون های مختلف مغایر با قانون اساسی تشخیص داده شد.

وی یادآور شد: از آنجا که بر اساس قانون اساسی مسایل بودجه و اداره استخدامی از وظایف مستقیم رئیس‌جمهور محسوب می شود، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با قاطعیت نسبت به رد آن اقدام کرد.

 

انتهای پیام/ش

در شرایط کنونی کشور پرداخت نقدی سهام عدالت صلاح نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۲۰:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۸
آقا جان وضع مالی خرابهما چه کنیم ۴۰ سال درست بود دادین به ما،سهام عدالت رو آزاد کنید مردم میدونن باپول فروش سهام چه کننن
Iran (Islamic Republic of)
محمد ژاله
۱۴:۵۲ ۰۳ دی ۱۳۹۸
سود سهام عدالت مخصوص هر شخصی است که بهش اخصاص میابد وربطی سرمایه گذاری کلان وملی ندارد ودر ثانی انقدر مردم در فشارند که حتی این مبلغ کوچک که حق قانونی انهاست وقابل نظر پردازی نیست که هیچ کس راضی به تعویق افتادن ان نمیشود کاری به سهم مردم نداشته باشید برید زیر ساختهای اقتصادی ترمیم کنید