اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

وجود ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان بروجرد

مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان گفت: شهرستان بروجرد قریب به ۹۶ هزار هکتار اراضل ملی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی،مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان گفت: شهرستان بروجرد حدود ۱۳۳ هزار هکتار وسعت دارد که از این میزان ۹۶ هزار هکتار را اراضی ملی تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: وسعت استان لرستان ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار هکتار است که از این مجموع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن منابع ملی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان تاکید کرد: کشور ایران نیز در مجموع ۱۴۶ میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۱۸ میلیون هکتار آن در مالکیت مردم است.

نجفی در خصوص مالکیت اراضی کشاورزی در کشور ایران بیان کرد: در سال ۱۳۴۱ دولت وقت اعلام کرد که همه اراضی جنگلی، مرتعی و بیشه‎زار‌ها اراضی ملی به شمار می‎روند و مالکیت آن‌ها در اختیار دولت است.

وی خاطر نشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اولین موضوعی که شورای نگهبان به آن ایراد قانونی گرفت، در خصوص اصلاحات ارضی بود و اینگونه اعلام شد که مردم در این باره حق اعتراض دارند.

مدیر کل منابع طبیعی لرستان ادامه داد: به این ترتیب با تشکیل کمیسیون ماده واحده در فاصله سال‎های ۶۷ تا ۹۴ هرگونه اعتراض در خصوص مالکیت اراضی در کمیسیون یاد شده طرح گردید.

نجفی افزود: به طور مثال در شهرستان بروجرد چند هزار هکتار و در کل کشور بیش از ۳ میلیون هکتار در این کمیسیون از اراضی ملی به کشاورزی تبدیل و به مردم تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: پس از آن نیز شعبه ویژه‎ای در مراکز استان‎ها تشکیل شده است که افراد با ارائه سند یا برگ مالکیت و یا مدارک دیگر اعتراض خود را در این شعبه دادگستری مطرح می‎کنند و در صورت اثبات مالکیت، حق مالکیت به آن‌ها داده می‎شود.

مدیر کل منابع طبیعی لرستان با اشاره به اعتراض برخی کشاورزان مبنی بر ادعای مالکیت اراضی ملی گفت: از سویی در سال ۹۴ و به تصویب مجلس شورای اسلامی کمیسیونی در ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‎ها تشکیل شد، تا افراد با مراجعه به آن ادعای مالکیت خود را مطرح کنند و پس از بررسی‎های انجام شده در صورت محق بودن افراد اسناد مالکیت به نام کشاورزان صادر شود.

نجفی با تاکید بر اینکه راهکار‌های متعددی از گذشته برای اثبات مالکیت اراضی کشاورزی وجود داشته و دارد، تاکید کرد: هم اکنون نیز در صورتیکه کشاورزان در مورد اراضی ملی تعیین شده ادعایی دارند، می‎توانند با مراجعه به مبادی موجود طرح موضوع کرده و در صورت امکان از اراضی مورد نظر استفاده کنند.

انتهای پیام/د

بروجرد ۹۶ هزار هکتار اراضی ملی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.