برگزاری نشست مدیریت پسماند در گیلان

جلسه مدیریت پسماند با حضور فرمانداران شهرستان ها در استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در جلسه مدیریت پسماند که عصر دیروز در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، گفت: شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه پسماند باید فراهم شود تا رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در بخش پسماند را داشته باشند.

وی با بیان اینکه روزانه بین 1500 تا 2200 تن زباله در گیلان تولید می شود، افزود: در استان گیلان 7 سایت دفن زباله به کارخانه کمپوست و زباله سوز مجهز می شود که با راه اندازی آنها 90درصد زباله های تولیدی استان تبدیل می شود.  

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مدیریت پسماند و تبدیل زباله به کود آلی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست باید با طرح تفکیک زباله از مبدأ در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی استفاده از سرمایه گذار در زمینه راه اندازی کارخانه های کمپوست و زباله سوز با همکاری دولت را یکی از راه های جلوگیری و مهار معضل زباله دانست و افزود: معضل زباله اگر با جدیت بیشتر حل و ساماندهی نشود آسیب های فراوانی به استان می زند.

همچنین حجت شعبان پور، معاون عمرانی استانداری گیلان در جلسه مدیریت پسماند گفت: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و جلب مشارکت های مردمی در زمینه های مختلف طرح تفکیک زباله از مبدأ، ساماندهی مراکز بهداشتی، زباله های بیمارستانی، مطب های پزشکی مراکز دفن زباله از 50 مرکز به 15مرکز کاهش یافته است.

وی افزود: 3 شرکت کمپوست در گیلان روزانه 800 تن زباله را به کود آلی تبدیل می کند که با استفاده از تمام ظرفیت های این شرکت ها می توان گامی مهمی در زمینه استفاده از زباله های استان برداشت.

در ادامه این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان های گیلان و شهردار رشت راهکارهای خود در مورد مدیریت پسماند را بیان کردند.

 

انتهای پیام/ع

 

برپایی جلسه مدیریت پسماند در استانداری گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.