صادرات بیش از یک میلیون تن کالا از سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات سیستان وبلوچستان گفت:یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۸۵ میلیون دلار در شش ماهه نخست امسال از طریق گمرکات و بازارچه‌های استان به خارج از کشور صادرشده است.

صادرات بیش از یک میلیون تن کالا از سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، راستی ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: از این مقدار کالا‌های صادراتی، ۸۰۵ هزار تن به ارزش ۱۶۱ میلیون دلار کالا‌های تولیدی استان است که به خارج از کشور صادر شده است.

راستی افزود: ۶۹۶ هزار تن کالا نیز به ارزش ۴۲۴ میلیون دلار هم کالا‌های صادراتی استان‌های همجوار است که از طریق مبادی خروجی و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده است.

وی عمده‌ترین اقلام صادراتی استان را سیمان، خرما، کاشی و قیر برشمرد وگفت: صادرکنندگان می‌توانند کالا‌های تولیدی و صادراتی خود را در کارگاه‌های تولیدی، کارشناسی و ارزیابی و اظهار گمرکی را انجام داده و برای بسته بندی به گمرگ مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه هفت بازارچه مرزی در استان فعال هستند، افزود: تعداد ۵ بازارچه جدید نیز از جمله تخت عدالت، بش دلبر، شاه گل، جالق و میل ۱۰۶ سراوان نیز مصوب شده اند که به زودی فعالیت در خصوص ایجاد زیر ساخت‌ها در این بازارچه‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

صادرات  یک میلیون تن کالا ازگمرکات استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار