مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر:

۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت دالکی بوشهر آبیاری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه حجم آب قابل تنظیم سد دالکی سالانه ۴۳۴ میلیون متر مکعب است گفت: با اجرا و تکمیل سد دالکی ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت دالکی آبیاری می‌شود.

۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت دالکی بوشهر آبیاری می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،شاهپور رجایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در دالکی دشتستان با اشاره به آغاز عملیات آتشبار بدنه سد دالکی اظهار داشت: عملیات زیرساخت این سد با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان فاینانس داخلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از اعتبارات سد دالکی ۸۵ درصد سهم پیمانکار و فاینانسر و ۱۵ درصد آن از منابع عمومی تامین می‌شود افزود: سد دالکی با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال اجراء است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه سد دالکی با اعتبار کلی ۳۸۰ میلیارد تومان در حال احداث است گفت: ساخت این سد در مدیریت منابع آبی استان بسیار با اهمیت است به نحوی که با تکمیل آن علاوه بر تامین آب مورد نیاز ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت دالکی، نقش اساسی در حل مشکلات آب آشامیدنی منطقه دارد.

رجایی، اعتبار بدنه سد دالکی را ۳۱۳ میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی دانست و خاطر نشان کرد: سالانه حداقل مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در طول ۴ سال بر اساس قرارداد ساخت بدنه سد دالکی مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه سد مخزنی دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی است تصریح کرد: سد دالکی با ارتفاع از بستر ۹۷ متر و طول تاج یک‌هزار و ۱۷۶ متر ساخته می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه حجم آب قابل تنظیم سد دالکی سالانه ۴۳۴ میلیون متر مکعب است گفت: با اجرا و تکمیل سد دالکی آب تولیدی آن در بخش آشامیدنی، کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از مدیران ارشد استان و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواست برای افزایش منطقی اعتبار پیوست لایحه و قانون سد دالکی، مطابق تفاهم نامه منعقده با سازمان برنامه و بودجه کشور و افزایش اعتبار امسال از ۸ به ۴۵ میلیارد تومان، با هدف امکان جذب مشارکت و تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با توجه به پیچیده و دور از انتظار بودن امکان افزایش اعتبار ۸ میلیارد تومانی امسال طرح به ۱۵۰ میلیار تومان در سال ۱۳۹۷، ابراز امیدواری کرد تمرکز بر اخذ مجوز‌های قانونی برای افزایش سقف اعتبار پیوست موافقت نامه طرح از ۳۸۰ به حداقل ۷۵۰ میلیارد تومان به منظور فراهم شدن استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ فاینانس داخلی برای تامین بخشی از منابع مالی طرح در سنوات آتی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ز

۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی دشت دالکی بوشهر آبیاری می‌شود

برچسب ها: سد ، دالکی ، رجایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.