نشست سری مجلس افغانستان با مقامات امنیتی/ نمایندگان خواستار لغو پیمان امنیتی با آمریکا شدند

نشست مجلس به درخواست مقامات امنیتی و با توافق اکثریت نمایندگان حاضر در مجلس سری اعلام شد و مقام های امنیتی پشت درهای بسته به سوالات نمایندگان پاسخ ارائه کردند.

نشست سری مجلس افغانستان با مقامات امنیتی/ نمایندگان خواستار لغو پیمان امنیتی با آمریکا شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس افغانستان در واکنش به وخامت اوضاع امنیتی این کشور، پشت درهای بسته با مقامات امنیتی نشستی را برگزار کرد.

طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع، ویس احمد برمک، سرپرست وزارت داخله، معصوم استانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی و عبدالمتین بیگ، رئیس ارگان‌های محل در نشست امروز شنبه (29 میزان) مجلس نمایندگان استجواب شده بودند.

نگرانی‌های امنیتی در سراسر افغانستان به ویژه در ولایت‌های ارزگان و افزایش حملات طالبان در نقاط مختلف از دلایل استجواب مقامات امنیتی در مجلس اعلام شد.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت: نهادهای امنیتی در تامین امنیت کشور کوتاه آمده اند و مشکلات امنیتی در سراسر کشور افزایش یافته است.

شماری از نمایندگان مجلس افغانستان نیز نهادهای امنیتی را در تامین امنیت مردم افغانستان به کوتاهی متهم کردند.

به گفته نمایندگان، نهادهای امنیتی با آنکه اطلاعات لازم پیش از وقوع حملات به دست می‌آورند، اما برای خنثی سازی حملات دشمن ناکام هستند. همچنین برخی نمایندگان، نهادهای اطلاعاتی این کشور را در بسیاری موارد در برابر دسیسه دشمنان مردم افغانستان ناکام خواندند.

برخی نمایندگان مجلس، پاکستان و آمریکا را در افزایش ناآرامی‌ها مقصر خوانده و خواستار لغو توافقنامه امنیتی با آمریکا شدند.

به گفته آنان، حکومت در تامین امنیت کشور کاری نمی‌تواند انجام دهد و باید مردم خود تصمیم بگیرند.

سرانجام، نشست مجلس به درخواست مقامات امنیتی و با توافق اکثریت نمایندگان حاضر در مجلس سری اعلام شد و مقام های امنیتی پشت درهای بسته به سوالات نمایندگان پاسخ ارائه کردند.

 طالبان و داعش، در یک هفته اخیر حملات سنگینی را در کابل، پکتیا، غزنی، فراه و میدان وردک در برابر نیروهای امنیتی و مساجد انجام داده اند.

براساس گزارش‌ها در این حملات بیشتر از 200 شهروند نظامی و غیر نظامی کشته شده و صدها تن دیگر هم زخمی گردیدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار