طی ۶ ماهه نخست امسال ؛

صادرات بیش از ۱۶۱ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:طی ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۶، بیش از ۱۶۱ میلیون دلار کالا از استان صادر شده است.

صادرات بیش از ۱۶۱ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستانغلامعلی گنجعلی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ضمن تبریک ۲۹ مهر ماه روز ملی صادرات، اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان از پتانسیل‌های بالقوه‌ای برای صادرات بهره‌مند است و کشور‌های همسایه ما نیز، نیاز به کالا‌های کشور ما دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

گنجعلی در خصوص صادرات کالا از استان  افزود: برخی از کالا‌ها از جمله کالا‌های داخل (محصولات استان) استان از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر می‌گردند و برخی دیگر کالا‌ها درسایر گمرکات کشور احراز و از گمرکات و بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان خارج می‌شوند.

وی افزود: در بخش تجارت نگاه دولت صادرات گراست و تمرکز دولت در بخش تجارت، توسعه صادرات خصوصا" توسعه صادرات غیر نفتی می‌باشد و بر همین اساس از کالا‌های صادراتی به جز چند قلم خاص هیچ گونه عوارضی دریافت نمی شود .

غلامعلی گنجعلی ادامه داد: این توان در استان وجود دارد که ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم که کالا‌های صادراتی از سایر استان‌ها در استان سیستان و بلوچستان بسته بندی شود و با ارزش افزوده از استان صادر شوند.

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بیان داشت:۷ بازارچه‌های مرزی گمشاد، میلک، میرجاوه، جالق، کوهک، پیشین و ریمدان از جمله بازارچه‌های فعال در استان می‌باشند وتعداد ۵ بازارچه جدید از جمله تخت عدالت، بش دلبر، شاه گل، جالق و میل ۱۰۶ سراوان نیز مصوب شده اند که بزودی فعالیت در خصوص ایجاد زیر ساخت‌ها در این بازارچه‌ها آغاز تا هر چه سریعتر به بهر ه. برداری برسند.

گنجعلی در ادامه گفت:: بازارچه‌های مرزی استان رویکرد صادراتی دارند به گونه‌ای که بیشتر کالا ها‌ی صادراتی از بازارچه‌های مرزی صادر می شوند.

وی افزود: تعداد ۶ گمرک از جمله میلک، میرجاوه، زاهدان، پیشین، چابهار و سراوان در استان فعالیت دارند که کالا‌های کشور از طریق این گمرکات از استان سیستان و بلوچستان به سایر کشور‌ها صادر می شوند .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در پایان گفت: از طریق کارگروه روز ملی صادرات تعداد ۱۴ صادر کننده نمونه استانی پس از ثبت نام و بررسی‌های لازم انتخاب و بزودی در همایش استانی بیست و یکمین سالروز ملی صادرات با حضور مقامات کشوری و استانی از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار