لزوم شناسایی و توانمندسازی پتانسیل‌های نیروی انسانی در جامعه

رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بر لزوم شناسایی پتانسیل‌های نیروی انسانی در جوامع محلی و توانمند سازی آنها تاکید کرد.

لزوم شناسایی و توانمندسازی پتانسیل‌های نیروی انسانی در جامعه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ امید شفیعی گفت : بهبود فرآیندهای برنامه‌ریزی مشارکتی و اتخاذ تصمیم راهی بسوی توسعه پایدار است.

وی افزود : مدیریت آب و خاک در جامعه با توجه به بحران آب و فرسایش‌های خاکی ناشی از هرز آبها که حاصل از بارندگی‌های سال‌های زراعی است نیازمند مشارکت و تصمیم قاطع مردم و حمایت مسئولین است.

وی تاکید کرد :  یکی از راه‌های اصلی هرچه بهتر مدیریت آب و خاک را ارتباط با زمین داران، مقامات محلی ، موسسه‌های حفاظتی، است تا بتوانیم با هدفگذاری‌های بلند مدت بر این چالش‌ها که از دغدغه‌های مدیر ارشد اجرایی سطح استان ایلام بوده مدیریت کنیم.

شفیعی افزود: با شناسایی پتانسیل‌های نیروی انسانی در جوامع محلی و توانمند سازی آنها از طریق آموزش‌های غیر رسمی و رویکرد ترویجی که اثر خود را در دراز مدت نشان می‌دهد و حاصل آن پرورش تسهیلگران حرفه‌‌ای است می‌توانیم بر این مهم مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: به همین منظور اجرای پروژه‌های مدیریت جامع حوزه آبخیز در مناطق به دلیل فشار وارده برطبیعت کشاورزی و منابع طبیعی و اجرای طرح‌های سامانه‌های گرمسیری برای حفظ آب وخاک که پایه امنیت غذایی تولید کنندگان بوده از ضروریات است.

رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: با تشکیل کمیته‌های مراقبت از زمین که باید فراتر از مزارع شخصی خود به آن فکر کرده، بتوانیم بر این مهم دست یابیم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.