تکثیر طبیعى گونه کنار در بستک

سرپرست اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى شهرستان بستک از آغاز تکثیرطبیعى درخت کنار در رویشگاه هاى این شهرستان در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حامد احمدپور سرپرست اداره منابع طبیعى و آبخیزدارى شهرستان بستک گفت: تکثیرطبیعى درخت کنار در رویشگاه هاى این شهرستان در فصل پاییز آغاز شد.

حامد احمدپور افزود: مهمترین عامل براى تکثیر طبیعى، رطوبت موجود در خاک و دما است که با توجه به بارش مناسب در تابستان امسال تقریباً در همه ى کنارستان هاى شهرستان شرایط براى تکثیرطبیعى فراهم آورده است.
وی با اشاره به اینکه درخت کنار در سطح هزار و ٧٥٠ هکتار در مناطق دهنگ، ایلود، لاور میستان، براشت و فرامرزان گسترش دارد، افزود: این مناطق بارش هاى تابستانى خوبى داشته و رطوبت موجود در خاک و کاهش دما در فصل پاییز شرایط مساعدى را براى تکثیر طبیعى این گونه ها بویژه در مسیل ها و بستر آبراهه ها فراهم آورده است.
درخت کنار از اواسط زمستان میوه می دهد و از میوه آن به شکل تازه و پودر خشک استفاده می شود.
کُنار با نام علمى Ziziphus درختى است که تا ارتفاع ١٠ متر نیز رشد می کند و از جملـه درختان میـوه مناطق گرمسیـرى و نیمه‌گرمسیـرى است که مقاوم‎ترین درخت میوه در شرایط خشکى، کم‎آبى، شورى و دمای بالا است.

انتهای پیام/ز

تکثیر طبیعى کنار در رویشگاه هاى بستک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار