گفتگوی متیس و وزیر دفاع فرانسه درباره برجام و آزادسازی رقه

وزرای دفاع آمریکا و فرانسه در دیداری در پنتاگون درباره آزادسازی شهر رقه، توافق هسته‌ای ایران و دیگر مسائل خاورمیانه گفتگو کردند.

گفتگوی متیس و وزیر دفاع فرانسه درباره برجام و آزادسازی رقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­وزرای دفاع فرانسه و آمریکا روز جمعه در ساختمان پنتاگون دیدار و در خصوص مسائل خاورمیانه گفت و گو کردند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، در دیدار با جیمز متیس، همتای آمریکایی خود، به موضوعاتی مانند عملیات نظامی در سوریه پس از آزادسازی شهر رقه، توافق هسته‌ای ایران و مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل آفریقا پرداخت.

طرف فرانسوی در این دیدار از حمایت واشنگتن از عملیات نظامی در مالی و همچنین همکاری در سوریه و عراق قدردانی کرد.

او در ادامه گفت: «با سقوط شهر رقه، پیروز نبرد شدیم، اما جنگ را به طور کامل نبرده‌ایم و مرحله بعدی چیزی است که تمایل دارم در مورد آن با شما صحبت کنم».

پاریس، که از راه حل مبتنی بر مذاکرات سیاسی در بحران سوریه حمایت می‌کند، تلاش می‌کند تا با تشکیل یک گروه تماس، نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن را به همراه اعضای دائم شورای امنیت، اتحادیه اروپا و بازیگران منطقه، مانند لبنان و ایران، پشت میز مذاکره بنشاند؛ اما واشنگتن با این پیشنهاد مخالف است.

انتهای پیام/

دیدار متیس با وزیر دفاع فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار