اقامت در باشگاه گریه برای آرامش اعصاب احساساتی‌ها

گریه کردن راهی برای آرامش اعصاب به شمار می‌آید و کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در زمان‌هایی مشخص برای ایجاد آرامش و کنترل احساسات ازاین قابلیت طبیعی بدن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند گریه کردن توسط سیستم عصبی پاراسیمپاتیک بدن به وجود می‌آید و می‌تواند سبب تنظیم ضربان قلب و ثابت شدن نرخ تنفس شود.

از دیگر مزایای گریه کردن کاستن از استرس و  دفع مواد سمی تولید شده از بدن به دلیل نگرانی و دگرگونی در احساسات است.

براساس یکی از باور‌های اشتباه گریه کردن مخصوص افراد ضعیف و احساساتی است، اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد، افرادی که بیشتر گریه می‌کنند از روحیه و سلامت بهتری برخوردار هستند و با گریه هورمون‌های استرس در بدن آنها غیر فعال می‌شود.

۱-باشگاه گریه در ژاپن مخصوص افرادی که می‌خواهند ساعت‌ها گریه کنند۲-اقامت در باشگاه گریه برای تمدد اعصاب احساساتی‌ها
یافته‌ها در خصوص مزایای سلامتی گریه کردن توسط دانشمندان دانشگاه فلوریدای جنوبی از کشور آمریکا به دست آمده است.

پژوهش‌ها نشان داده است که در اشک انسان موادی همچون هورمون استرس آدرنوکورتیکوتروپیک (ACTH) و نیز هورمون پرولاکتین وجود دارد و گریه کردن سبب تخلیه هورمون (ACTH) و جلوگیری از بروز افسردگی، خستگی شدید و پایین آمدن قند خون درافراد می‌شود.

افرادی که اشک می‌ریزند راحت‌تر می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و اگر بر اثر دعوا و قهر فرد دچار گریه شود این راهکار می‌تواند به سرعت سبب آشتی طرفین دعوا شود و از این جهت یک راهکار هوشمندانه به شمار می‌آید.

۱-باشگاه گریه در ژاپن مخصوص افرادی که می‌خواهند ساعت‌ها گریه کنند۲-اقامت در باشگاه گریه برای تمدد اعصاب احساساتی‌ها
همچنین مردانی که اشک می‌ریزند و احساسات خود را نشان می‌دهند در سالمندی کمتر از دیگران دچار سکته قلبی و مغزی می‌شوند و از سلامت بهتری برخوردار می‌شوند.

در سال‌های اخیر در طرحی جالب و شگفت انگیز کسب و کار‌هایی با هدف کمک به افراد برای گریه کردن در کشور‌های انگلستان و ژاپن به وجود آمده است و باشگاهی برای گریه کردن وجود دارد که در آنجا موسیقی و فیلم‌های غم انگیز پخش می‌شود تا افراد بتوانند آزادانه برای ساعت‌ها گریه کنند و به این ترتیب سلامت روحی خود را حفظ کنند.

۱-باشگاه گریه در ژاپن مخصوص افرادی که می‌خواهند ساعت‌ها گریه کنند۲-اقامت در باشگاه گریه برای تمدد اعصاب احساساتی‌ها
با وجود مزایای اشک ریختن برای سلامتی اما گریه مستمر و حتی در مواردی بدون دلیل می‌تواند نشان دهنده آسیب روحی و حتی ابتلا به اختلال‌های روانی باشد و فرد برای مشاوره می‌تواند به متخصص مراجعه کند تا علت دقیق آشفتگی ذهنی او مشخص شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

باشگاه گریه مخصوص افرادی که می‌خواهند ساعت‌ها گریه کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار