آرتروز زودرس در کمین ورزشکاران حرفه ای/ ماجرای داروهای غضروف ساز

دبیر انجمن روماتولوژی ایران،با عنوان این مطلب که آرتروز فقط مختص سالمندان نیست،گفت: ورزشکاران حرفه ای نیز دچار آرتروز می شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر محسن سروش دبیر انجمن روماتولوژی ایران گفت: آن دسته از ورزشکاران حرفه ای که صدمات زیادی به زانوهای آنها وارد می شود و یا اینکه فشار زیادی را تحمل می کنند، احتمال اینکه دچار آرتروز زانو شوند، خیلی زیاد است.

وی در ارتباط با اینکه کدام ورزشکاران رشته های ورزشی بیشتر گرفتار آرتروز زانو می شوند، گفت: بستگی به فعالیت ورزشی که دارند، این وضعیت متفاوت است. اما، آنچه مسلم است، فوتبالیست ها دچار آرتروز زانو می شوند.

به گفته سروش، وزنه برداران به خاطر تحمل وزنه های سنگین که بالا می برند، در ابتدا مفاصل ستون فقرات و سپس، زانو و لگن آنها دچار آسیب می شود.

دبیر انجمن روماتولوژی ایران، تاکید کرد: آنچه مسلم است، اینکه صدمات ورزشی منجر به آرتروز زودرس در ورزشکاران حرفه ای می شود.

سروش، همچنین عامل تصادفات را یکی دیگر از علل بروز آرتروز زودرس عنوان کرد و افزود: از همین، نمی توان عنوان داشت که آرتروز فقط مختص سنین بالا و سالمندان است.

وی در ارتباط با دارو درمانی آرتروز، گفت: آنچه مسلم است، درمان آرتروز دارو ندارد. بلکه می بایست با تغییر در سبک زندگی که گرفتار آن شده ایم، با این بیماری کنار آمد.

سروش با تاکید بر انجام ورزش مناسب برای داشتن عضلات مناسب، تصریح کرد: توصیه نخست ما به افرادی که دچار آرتروز شده اند، کم کردن وزن است.

دبیر انجمن روماتولوژی، به داروهای غضروف ساز که در ماهواره هم تبلیغ می شوند، اشاره کرد و افزود: داروهایی که به عنوان غضروف ساز معروف شده اند، از نظر علمی ثابت نشده که روند آرتروز را تغییر می دهد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

 

کدام ورزشکاران رشته های ورزشی بیشتر گرفتار آرتروز زانو می شوند؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار