رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا:

نخستین تماشاخانه خصوصی در شهرضا ایجاد می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: مجوز نخستین سالن تماشاخانه خصوصی در شهرضا صادر شده و در حال تجهیز است و بعد از اصفهان، شهرضا نخستین شهر دارای سالن تماشاخانه خصوصی در استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی جعفری  در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان شهرضا که با هدف بازآفرینی مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل شد، اظهار داشت: زیرساخت‌ها در حاشیه شهر برای کار فرهنگی فراهم نشده است حتی منطقه سروستان که حدود 10 سال از ایجاد آن می‌گذرد فاقد یک سالن اجتماعات و فرهنگ‌سرا است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی اداره ارشاد در دو بخش است، افزود: بخش اول اعطای مجوز است که اولویت را به حاشیه‌ها داده‌ایم و درخواست‌های وارده را برای آموزشگاه‌ها و مؤسسات هنری به حاشیه شهر سوق داده‌ایم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه مجوز کانون‌های مساجد نیز در محلات حاشیه شهر بوده است تا از امکانات برخوردار شوند، گفت: به مناسبت‌های مختلف کتاب به کتابخانه‌های مساجد اهدا شده است.

وی با اشاره به برگزاری تعزیه گذر به گذر در سروستان در سال جاری برخلاف سال‌های قبل که در مرکز شهر برگزار می‌شد، تأکید کرد: باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان به برخی از محله‌های اطراف شهر سوق داده شده است.

جعفری ابراز کرد: بخشی از برنامه‌ها نیاز به اجرای زیرساخت دارد مانند برگزاری کنسرت، جنگ شادی و نمایش‌ها که نیاز به سالن دارد که این سالن در اختیار ما نیست.

وی با بیان اینکه خیران را هدایت کرده‌ایم که سالن‌های 100 نفره در محله‌های کمتر برخوردار بسازند، گفت: محله‌های پانصددستگاه و شهرک طالقانی به سالن اداره ارشاد دسترسی دارند اما بخش شمالی و غربی شهر هیچ امکاناتی ندارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا در پایان با بیان اینکه نیاز به اهرم تشویقی برای ساخت سالن در این مناطق داریم، خاطرنشان کرد: مجوز نخستین سالن تماشاخانه خصوصی در شهرضا صادر شده و در حال تجهیز است که بیش از 200 میلیون تومان بخش خصوصی هزینه کرده است و بعد از اصفهان، شهرضا نخستین شهر دارای سالن تماشاخانه خصوصی در استان اصفهان است.

 

انتهای پیام/م

 

ایجاد تماشاخانه خصوصی در شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.