افزایش ایمنی چالش اصلی خودروهای بدون سرنشین

مدیر یکی از شرکت‌های کامپیوتری اینتل اعلام کرد در صورت اعمال قوانین و استانداردهایی خاص، حسگرها و دوربین‌های این شرکت خواهند توانست از رخداد هر گونه حادثه ای جلوگیری کنند.

چالش اصلی خودروهای بدون راننده؛ ایمن یا مرکبار؟ حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از شرکتهای کامپیوتری اینتل که در ساخت حسگرهای متفاوت و دوربین برای خودروهای بدون راننده معروف است اعلام کرده که خودروسازان باید یک استاندارد قابل اندازه و معیاری تعیین شده داشته باشند تا بتوان سطح ایمنی آن ها را بالا برد.

شرکت مذکور بر این باور است بدون داشتن معیارهای ثابت و استاندارد قابل اندازه‌گیری، همه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به یک آزمایش پرهزینه و بی نتیجه تبدیل خواهد شد. همچنین در یکی از این مقیاس‌ها باید تعیین شود که اگر خودروی آنها با یک خودروی غیر خودران تصادف کرد، چه کسی مقصر خواهد بود؟

مدیر این شرکت در گفتگویی اعلام کرد اگر بتوان قوانین و استانداردهایی را حکم‌فرما کرد، حسگرها و دوربین های این شرکت خواهند توانست که از رخداد هر گونه حادثه ای جلوگیری کند.

طبق آخرین برآورد این شرکت خودروهای بدون سرنشین باید چند نکته مهم را رعایت کنند. نکته اول، تعریفی از ایمنی است که در اصل به معنی داشتن محدودیت برای جلوگیری از حادثه است. نکته دیگر وجود قوانینی در شرایط اضطراری است که به خودرو اجازه می دهد در بروز حادثه، فعالیت از پیش تعین شده ای را دنبال کند.

امروزه با پیشرفت خودروهای بدون سرنشین چالش اصلی این شرکت افزایش ایمنی این خودروها به جای پیشرفت تکنولوژی آنهاست. با این تفاسیر به نظر می رسد در آینده شاهد گزارش‌های متعددی از شرک‌تهای خودروساز خودران در زمینه ایمنی باشیم؛ دلیل اصلی این موضوع افزایش نگرانی های در مورد ایمنی است که قطعا خودروسازان باید به آن توجه مضاعفی نشان دهند.

انتهای پیام/

افزایش ایمنی، دغدغه اصلی خودروهای بدون سرنشین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار