ارزیابی عملکرد سرخپوشان پایتخت برابر الهلال عربستان؛

از فاجعه خط دفاع پرسپولیس تا مهاجم چارچوب شناس

سرخپوشان پایتخت با حذف از لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند که با سطح فوتبال روز دنیا فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخپوشان پایتخت از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازماند ند چون توانشان بیش از این نبود که بعد از چند سال ناکامی شان را در این رقابتها پایان بدهند.

شاگردان برانکو آنقدر در مسائل حاشیه ای غرق شده بودند که نتوانستند شکست بازی رفت را جبران کنند. 

پرسپولیس در بازی رفت قافیه را به حریف عربستانی خود باخت آنجا که برخی از بازیکنان این تیم تمرکزشان را به جای بازی صرف خوشگذرانی کردند و شکست مفتضحانه ای را برابر الهلال رقم زدند.

علاوه بر این اشتباهات فاحش خط دفاع پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت باعث شد که شیرازه سرخپوشان برابر الهلال از هم پاشیده شود و در نهایت نتوانند نتیجه بازی را به نفع خود به پایان ببرند.

به هر حال در بررسی نفر به نفر بازیکنان هر دو تیم مشخص شد که هنوز هم با سطح اول فوتبال آسیا فاصله داریم.

بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی بعد از یک بازی استراحت درون دروازه پرسپولیس قرار گرفت و همه امیدوار بودند که بیرانوند در بازی با الهلال کلین شیت کند اما این اتفاق رخ نداد و گلر تیم پرسپولیس نشان داد که از دوران اوجش فاصله دارد.

الهلالی ها فقط 3 شوت در چارچوب داشتند که بیرانوند فقط یک توپ ساده را گرفت. دروازه بان پرسپولیس برابر ضربه پنالتی جیپ خربین هم نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد و در حالی که می توانست بعد از ضربه آرام مهاجم پرسپولیس بازگردد و توپ را بگیرد اما این کار را نکرد و گل اول را دریافت کرد.

به هر حال بیرانوند نشان داد که توانایی های چند سال گذشته را ندارد و عملکردش رو به افول است.

بازگشت سید جلال حسینی به ترکیب پرسپولیس  امیدواری در دل هواداران این تیم به وجود آورد که باز هم شاهد یک کلین شیت باشند اما این اتفاق رخ نداد و حسینی نشان داد که هنوز با دوران اوجش فاصله دارد.

شجاع خلیل زاده در بازگشت سید جلال حسینی موفق شد همکاری مناسبی با کاپیتان پرسپولیس داشته باشد و زوج دفاعی قرمزها تفاوت فاحشی با بازی رفت برابر الهلال داشت و خط دفاعی پرسپولیس در بازی برگشت  قابل قیاس با فاجعه هفته قبل نبود. با این وجود شجاع ترک عادت نکرد و اشتباهاتش را روی زمین ادامه داد.

گل دوم  الهلال در حالی به ثمر رسید که در ابتدای حرکت عربستانی ها از سمت راست خلیل زاده برابر مهاجم الهلال قرار گرفت اما به سادگی و با یک تنه عادی از بازی خارج شد تا فضای خالی زیادی در اختیار بازیکن حریف قرار بگیرد . توپی که شاید به سادگی می توانست دفع شود و هیچ خطری روی دروازه قرمزها نداشته باشد اما با ضعف مفرط شجاع روی نبردهای تک به تک زمینی به حمله ای خطرناک و به گل دوم الهلال تبدیل شد.

محمد انصاری دیگر مدافع پرسپولیس هم در بازی با الهلال اشتباهاتی داشت و اگر آن خطای بی مورد را بر روی مهاجم الهلال انجام نمی داد شاید سرخپوشان می توانستند نتیجه بازی رفت را جبران کنند و به فینال راه یابند.

نبود حسین ماهینی آچار فرانسه پرسپولیس هم در این بازی تاثیر گذار بود و ماهینی از تجربه اش می توانست به نفع پرسپولیس استفاده کند و شاید تیمش از گردونه رقابت ها کنار نمی رفت.

خط هافبک پرسپولیس هم روز پرفروغی برابر الهلال نداشت و ربیع خواه و کامیابی نیا در پست هافبک دفاعی با وجود اینکه نسبت به بازی رفت بهتر بازی کردند اما نتوانستند جلوی حملات مهاجمان الهلال از جمله خربین را بگیرند.

محسن مسلمان هافبک طراح پرسپولیس هم با روزهای اوجش فاصله داشت و گویا عکس منتشر شده از او در زمان مصرف قلیان بر روحیه اش تاثیرگذار بوده و نتوانست موقعیت های گلزنی برای مهاجمان تیم فراهم کند.

خط حمله پرسپولیس برخلاف پستهای دیگر این تیم شب پرفروغی برابر الهلال داشت و علیپور و منشا توانستند جای خالی طارمی را پر کنند.

جدا از اشتباهات پرسپولیسی ها در بازی با الهلال عربستان واقعیت این است که فوتبال کشورمان هنوز حرفه ای نشده است و رشد فوتبالیست های ما حاصل آموزش اصولی نیست و محصول خلاقیت و استعداد بازیکنان است.

به هر حال پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و برانکو باید تیمش را برای فصل بعد آماده کند تا بتواند از پس تیم های عربستانی برآید.

پرسپولیس به حواشی و اتفاقات فوتبال باخت 

محمد پنجعلی پیشکسوت پرسپولیس درباره حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پرسپولیس به حواشی و اتفاقات فوتبال باخت و به الهلال بازی را واگذار نکرد.

او ادامه داد: پرسپولیس نسبت به دیدار رفت، روان تر بازی کرد اما نتوانست شکست سنگین برابر الهلال را جبران کند.

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: کسب تساوی در بازی برگشت نشان داد که پرسپولیس نسبت به بازی رفت پیشرفت داشته است.

 پنجعلی در پایان خاطر نشان کرد: پرسپولیس لیاقت قهرمانی در آسیا را داشت. اگر این تیم  تا حدودی تجربه بین المللی داشت به طور حتم می توانست به فینال لیگ قهرمانان راه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشار
۰۰:۰۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
پرسپولیس کی در آسیا موفق بوده که ایندفعه باشه؟؟؟!!!
آخرین اخبار