در حاشیه نشست هیئت دولت:

صالحی: سامانه ثبت نام زائران اربعین تردد را تسهیل می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: سامانه کنترل کننده و ثبت نام از زائرین اربعین شرایط تردد در فضای عراق را با سهولت میسر می‌کند.

صالحی: سامانه ثبت نام زائران اربعین تردد را تسهیل می‌کندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره ضرورت راه اندازی سامانه ثبت نام زائرین اربعین، گفت: سامانه کنترل کننده و ثبت نام از زائرین اربعین شرایط تردد در فضای عراق را با سهولت میسر می کند، این سامانه رفت و آمدها را ساماندهی خواهد کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته اتفاقاتی رخ داد که هم مشکلاتی را برای تردد زائرین به دنبال داشت و هم در روابط ما با دولت عراق مشکلاتی ایجاد کرد که برای حل این مشکلات راه اندازی این سامانه ضروری است.

صالحی درباره دریافت هزینه هایی از جمله هزینه بیمه و پارکینگ از زائران تصریح کرد: پیشنهاداتی را در دولت مطرح کردیم و تاجای امکان سعی می کنیم شرایط را برای زائرین مساعد کنیم.

 

وزیر فرهنگ در پاسخ به سوالی درباره ثبت دهه کرامت در تقویم ملی گفت: این موضوع باید مسیر خود را طی کند و در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود و دستگاه‌ها باید با نگاه مثبتی به آن نگاه کنند، نهایتاً این موضوع در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به رأی گذاشته می‌شود، ما در این مسیر کمک‌های خودمان را انجام خواهیم داد اما در نهایت دستگاه‌های دیگر هم هستند که اثرگذارند.

تصمیم در مورد اکران فیلم‌های خارجی، نهایی نشده است

صالحی در پاسخ به این سؤال که اکران فیلم های خارجی از نگاه شما مثبت است یا خیر اظهار کرد: این موضوع در دهه‌های مختلف مورد بحث و گفت‌وگو بوده، استدلال موافقین این است که فیلم‌های خوبی در سطح خارجی وجود دارند که با اکران آنها، هم به اقتصاد سینما کمک می شود و هم تنوع بیشتری برای مخاطب به همراه دارد؛ البته فیلم های خارجی باید ضوابط لازم برای عرضه را داشته باشند.

وزیر فرهنگ گفت: منتقدین اکران فیلم های خارجی، موضوع محدود بودن سالن های سینما و وجود نداشتن زمان کافی برای روی پرده بودن برخی فیلم های خوب را مطرح می کنند، در سال حدود 100 فیلم تولید می شود که تنها 60 الی 70 فیلم امکان اکران پیدا می کنند و اکران فیلم های خارجی در این وضعیت، ممکن است به تولیدات داخلی صدمه بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار