ورزش نسخه رایگان سلامت

کارشناس ارشد آموزش بهداشت توصیه کرد: خانواده ها و به خصوص زنان از حداقل امکانات فیزیکی استفاده کرده و ورزش را در برنامه روزانه و هفتگی خود قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛فریبا سهرابی کارشناس ارشد آموزش بهداشت با اشاره به شروع هفته سلامت بانوان ایرانی و نقش زنان در خانواده گفت: زنان رکن اصلی خانواده هستند و تضمین سلامتی آن‌ها، تضمین سلامتی همه‌ی اعضای خانواده است.

وی هدف از نامگذاری این هفته به هفته سلامت بانوان ایرانی را حساس‌سازی همه‌ اقشار جامعه نسبت به سلامتی زنان دانست و بیان کرد: به منظور اهمیت بالای سلامتی زنان در جامعه، وزارت بهداشت هرساله یک هفته از مهرماه را به عنوان هفته سلامت بانوان ایرانی اعلام می‌کند.

سهرابی شعار امسال هفته سلامت بانوان ایرانی را "ورزش، نسخه رایگان سلامت" عنوان کرد و افزود: ورزش ضامن سلامت تمامی اقشار جامعه است و به منظور دعوت خانواده ها و به خصوص جامعه زنان به انجام فعالیت های بدنی، شعار فوق برای هفته سلامت بانوان ایرانی انتخاب شده است.

وی به اهمیت ورزش در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: براساس آخرین اخبار و بررسی های انجام شده، ورزش مستمر نقش بسیار مهمی در پیش‌گیری و کنترل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان ها، دیابت و فشارخون دارد.

سهرابی با بیان اینکه امید به زندگی سنین ۷۰ تا ۷۴ سال است بیان کرد: امروزه بیشترین علت مرگ و میر در دنیا بیماری‌های قلبی‌است و ورزش می‌تواند در کنترل و پیشگیری این بیماری ها تاثیرگذار باشد.

 

انتهای پیام/ز

بیشترین علت مرگ و میر در دنیا بیماری‌های قلبی‌است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.