پیشگیری رشد مدار باید مورد توجه مدارس و خانواده ها قرار گیرد

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: یکی از علمی ترین شیوه های پیشگیری از وقوع جرم،پیشگیری رشد مدار است.

پیشگیری رشد مدار باید مورد توجه مدارس و خانواده ها قرار گیردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  احمد علی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت در جمع مشاورین مدارس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت،اظهار داشت: پیشگیری رشد مدار که از خردسالی متناسب با روند رشد کودکان سیاست‌های پیشگیرانه خود را طراحی می‌کند، قطعاً می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.


رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری جیرفت به مشترکات عرصه تعلیم وتربیت با قضاء اشاره کرد و افزود: موضوع کار هر دو مجموعه دادگستری و آموزش وپرورش،انسان است.


وی گفت:توجه به پیشگیری رشد مدار ؛ اقدامی هوشمندانه برای نجات کودکان و نوجوانان است و یک سرمایه‌گذاری پایدار و دراز مدت است که می‌تواند از خردسالی سنگ بنای برنامه‌های پیشگیرانه را برای کل عمر یک انسان در جامعه نهادینه کند.


انجم روز گفت:وظیفه آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگین و خطیر و در عین حال ارزشمند است زیرا اگربا تلاش شما معلمین جوانی در مسیر صحیح و سالم قرار گیرد شما همان وظیفه و کار انبیاء الهی را انجام داده اید .


وی ادامه داد:باتوجه به شکل گیری شخصیت فرد در مدرسه و خانواده و اینکه اگر ما می خواهیم جوانان سالمی داشته باشم باید به مسئله آموزش و از آن مهمتر به مسئله پرورش و تربیت دانش آموزان توجه ویژه نموده تا بتوانیم جامعه ای پویا و رو به رشد داشته باشیم.


انجم روز افزود : معمولا آموزش وپرورش مسئول ساختار افکار محیط یک جامعه است و اگر دانش آموز و جوان در مسیر سالم قرار گیرد ، این معلم در سلامت جامعه نقش بسزایی دارد و اگر به هر عللی در طریق نا سالم حرکت کند باز به آموزش و پرورش بر می گردد.


این مقام قضایی با اشاره به جمعیت کیفری بالای زندان ها بیان نمود : زیر بنایی همه مشکلات و آسیب های اجتماعی مسائل اعتقادی است و شما مشاورین می توانید به زندان ها مراجعه کنید و علل انحراف جوانان را ریشه یابی نمایید، که چرا این فرد دچار انحراف شده است و آن را بررسی و تحلیل نموده و در مدارس بکار گیرد که فرد دیگری به جمعیت کیفری زندان ها اضافه نگردد.


انجم روز در ادامه گفت : ساختار و بنیه اعتقادی هر فرد در آموزش و پرورش و خانواده شکل می گیرد و معمولاافرادی که با دادگستری و راهروهای مراکز انتظامی در پرونده های کیفری و جزائی سرو کار دارند از ساختار وبنیه اعتقادی ضعیفی برخوردار می باشند .


رئیس دادگستری جیرفت بیان داشت : حدود ۹۹ درصد افرادی که با مساجد و علماء و مسائل دینی سرو کار دارند در راه روهای دادگستری و مراجع انتظامی دیده نمی شوند و دچار انحراف و آسیب های اجتماعی نمی گردند.


وی بیان نمود:جرم شناسان یکی از مولف های جرم را معمولا فقر میدانند درحالی که انسان مومن و معتقد حاضر است از گرسنگی بمیرد ولی دزدی نمی کند زیرا اعتقاد به حق الناس و روز معاد دارد و این در حالی است که انسان چه فقیر و چه غنی باشد اگرمسائل اعتقادی و دینی را رعایت کند دچار انحراف نمی گردد.

 

انتهای پیام/س

 

افراد با ایمان کمتر دچار انحراف و آسیب های اجتماعی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.