فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف:

درخشش نسل امروز در دفاع از حرمین

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف گفت: درخشش نسل امروز دفاع از حرمین است، شهید «بشیری» و«الوانی» جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هستند .

درخشش نسل امروز در دفاع از حرمینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف  امشب در اولین سالگرد شهدای مدافع حرم شهیدان «محمدحسین بشیری» و «محمدرضا زارع الوانی» اظهار داشت: در مراسم سالگرد دو تن از فرزندان امام(ره) و رزمندگان دلاور و فداکاران عرصه مدافعین حرم از تاریخ سازان عصر حاضر آنچه باید به آن اشاره‌ای کوتاه داشته باشم، این است که ما در این مناسبت‌ها تکلیف و وظیفه داریم فداکاری و ایثار این عزیزان را که مبتنی بر آموزه های دینی و تربیت اسلامی بوده است را یادآوری کنیم.

وی گفت: این مراسم مصادف با ماه محرم است و از ابتدای زندگی هر سال این ایام و این حادثه‌ها را شنیده‌ایم و آنچه را که امروز باید توجه کنیم صحنه‌های ایثار و پایمردی ملت ایران تداوم صحنه کربلا است و ما از کربلا فقط شنیده ایم .

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف با بیان اینکه امام(ره) هر آنچه را که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و جاودان شدند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت روح بلند حضرت امام(ره) در این کشور به وقوع پیوست و صحنه تقابل بین حق و باطل مجدد تکرار شد و در ادامه انقلاب دوران دفاع مقدس رقم خورد.

وی ادامه داد: حادثه بزرگ دفاع مقدس در کشور ما در چه ابعادی اتفاق افتاد و وضعیت جبهه خودی چطوری بود و آیا می‌توانست این حادثه با پایمردی و ایثار و از خودگذشتگی ملت که در تاریخ به ثبت رسید به گونه ای دیگر رقم بخورد.

عظیمی گفت: ما حادثه تاریخی دفاع مقدس را از یاد نبرده‌ایم و در آن دوران شاهد بودیم که همه کفر و استکبار هر آنچه را که داشتند در اختیار صدام قرار دادند و این اتفاقی بین دفاع مقدس و صحنه کربلا است .

* شهید «همدانی»علمدار شهدای مدافع حرم

وی با بیان ینکه فداکاری رزمندگان و بصیرت و اخلاص عزیزان به کرار تکرار شد و دیدید، افزود: حادثه دفاع مقدس در کشور ما بسیار بزرگ بود و قابلیت‌هایی که آن روز در صحنه نبرد داشتیم به هیچ وجه با دشمن قابل مقایسه نبود؛ و چه اتفاقی افتاد که شاهد موفقیت پیروزی و جاودانگی بودیم، علت آن بود که ریشه آن در کربلا و ایمان به خدا و اخلاص بود.

محمد عظیمی اظهار داشت: درخشش نسل امروز دفاع از حرمین است، شهید «بشیری» و«الوانی» جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب هستند .

وی با بیان اینکه علمدار شهدای مدافع حرم شهید «همدانی» هستند، یادآور شد: بچه‌های همدان نقش ویژه ای در این جبهه ها دارند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف تصریح کرد: حضور در جبهه‌های سوریه بسیار سخت‌تر است اما باز جوانان را می بینیم که هم اکنون مشتاق حضور در این جبهه ها هستند.

وی گفت: در صحنه‌های نبرد سوریه می بینیم که آخرین سلاح‌های آمریکایی استفاده می‌شود، این تجهیزات را چه کسی می دهد و اصلا تکفیری ها را چه کسی به وجود آورده است؟

عظیمی با بیان اینکه باید این از خود گذشتگی را در فرهنگ انقلاب نهادینه کنیم، ابراز داشت: تهدیدات علیه انقلاب ما به پایان نرسیده است، گزافه‌گویی‌های ترامپ را همه ملت ما شنیدند و عصبانیت آنها از این است که ملت ایران نقشه‌های آنان را نقش برآب کرده است.

* فرهنگ شهدا دشمن را ناکام کرده است

وی با اشاره به اینکه توطئه‌ها ادامه دارد اما ما چه باید کنیم؟ تصریح کرد: باید سیره شهدا، اخلاق شهدا و زندگی شهدا را در فرهنگ عصر حاضر نهادینه کنیم چراکه در این صورت دشمن ناکام خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف افزود: شهدای ما به این قابلیت رسیدند که به این مرتبه برسند و شهدای ما با بصیرت و بر اساس تکلیف و باورهای دینی رفتند .

وی ادامه داد :آن چیزی که امروز دشمن را زمین گیر کرده باورهای دینی و نظام ولایت فقیه و ملت قهرمان و از خود گذشته ایران است که سختی‌ها را ملت تحمل می کنند و می درخشند .

محمد عظیمی خاطرنشان کرد: بازی‌هایی را که امروز در منطقه شمال عراق انجام می‌دهند و فشارهای اقتصادی و... همه از توطئه‌های دشمن است.

وی با بیان اینکه این فرهنگ شهدا است که دشمن را ناکام کرده است، گفت: دشمنان امروز وارد عرصه فرهنگ شده اند بنابراین باید مراقب باشیم تا بتوانیم تکالیف خود را درست انجام دهیم.

انتهای پیام/خ

نقش نسل امروزی در دفاع از حرمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار