نجار در جمع خبرنگاران:

مقاوم سازی سالیانه 200 هزار واحد مسکونی در برنامه دولت است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده اند و مقاوم سازی سالیانه 200 هزار واحد مسکونی نیز در برنامه دولت است. 

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایران حادثه خیز و جزء ده کشور اول بلا خیز است و متاسفانه در بحث حوادث خسارت مالی و جانی زیادی داده است،گفت: مجامع بین المللی تلاش می کنند خسارت های ناشی از بحران را کاهش دهند و سند «سندای ژاپن» که به تصویب جامعه بین المللی رسیده ، در آن نظرات ایران مورد توجه قرار گرفته و ما ملزم هستیم تمام اقداماتمان در راستای این سند باشد.

وی شعار امسال سازمان مدیریت بحران را خانه ایمن و خانواده امن اعلام کرد و افزود: در جلسه امروز تصمیماتی در راستای کاهش مرگ و میر حوادث،کاهش افراد متاثر از بحران،کاهش خسارت،کاهش خسارت زیرساخت های حیاتی، افزایش کشورهای دارای راهبرد ملی و افزایش قابل توجه دسترسی به سیستم های خبررسانی سریع اتخاذ شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با کمک مردم و اهتمام دولت می خواهیم حداقل خسارت را داشته باشیم و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی،دانشگاهی و سازمانهای مردم نهاد استفاده می کنیم چرا که اگر مردم کمک نکنند راه به جایی نخواهیم برد.

وی با اشاره به پیش رو بودن فصل زمستان،به مردم توصیه کرد: در روزهای بارانی از سفر غیر ضروری بپرهیزند و اگر ضروری بود حتما نکات ایمنی را رعایت کنند.

نجار در خصوص جشنواره فیلم امید گفت: هدف از فیلم کوتاه امید این بود که نشان بدهیم  بیش از گذشته اثرات موثری به جشنواره رسیده و امیدواریم آثار بیشتری دریافت کنیم که هم سطح اگاهی مردم را ارتقاء بدهیم و هم از هنر استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پیش بینی ناپذیر بودن زلزله بیان کرد:در بحث زلزله تلاش می شود احتمالات را بیان کنیم.به طورر مثال یکی از موضوعات این است اگر پس لرزه از پایین به بالا داشته باشیم احتمال زلزله بالاتر وجود دارد .

وی اصول کار در کاهش خسارت زلزله را مقاوم سازی دانست و افزود: تاکنون یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده اند و مقاوم سازی سالیانه 200 هزار واحد مسکونی نیز در برنامه دولت است. 

نجار با مطرح کردن این سوال که ساختار تهران از ایمنی کامل برخوردار هست یا نیست،بیان کرد:جانمایی درست،آزمایش های لازم، مصالح استاندارد،کارگر ماهر و نکته مهم تر نظارت دقیق در احداث بناها باید رعایت شود ولی الان نظارت دقیق نیست و باید با کمک شهرداری ها و نظام مهندسی قوانین را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم مقاوم سازی اماکن عمومی مثل مدارس،مساجد و بازارها گفت:ساختمان های بسیاری مثل پلاسکو داریم و اگر کسبه و مالکان آنجا نیم درصد از درآمد حاصله را صرف ایمنی خود می کردند، اتفاق هایی مثل پلاسکو رخ نمیداد.

انتهای پیام/

یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار