درگیری شدید طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی «اندر» ولایت غزنی

مقامات محلی ولایت غزنی اعلام کردند که حوالی ساعت ۲ شب گذشته، طالبان بر مراکز امنیتی ولسوالی «اندر» و ساختمان ولسوالی حمله کرده که در نتیجه آن، دستکم ۳۰ سرباز کشته و زخمی شده‌اند.

درگیری شدید طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی «اندر» ولایت غزنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی ولایت غزنی اعلام کردند که حوالی ساعت ۲ شب گذشته، طالبان بر مراکز امنیتی ولسوالی «اندر» و ساختمان ولسوالی حمله کرده که در نتیجه آن، دستکم ۳۰ سرباز کشته و زخمی شده‌اند.

«عارف نوری»، سخنگوی والی غزنی گفت: طالبان با استفاده از موتر نوع هاموی که مربوط نیروهای امنیتی است خود را به ساختمان قوماندانی امنیه و ولسوالی اندر نزدیک کرده و به دستور توقف سربازان امنیتی توجه نکردند.

وی می‌افزاید: موتر هاموی مملو از مواد منفجره بوده و طالبان آن را منفجر کرده اند که در نتیجه، ساختمان فرماندهی امنیت، مقر ولسوالی و خانه‌های مسکونی تخریب شدند.

سخنگوی والی غزنی اضافه کرد: صدها فرد وابسته به طالبان در همین زمان بالای ده‌ها پوسته در نقاط مختلف این ولسوالی حمله تهاجمی کرده و آمارهای ابتدایی نشان می‌دهند که در این حملات دست‌کم ۸ نیروی امنیتی به شمول قوماندان امنیه اندر زخمی شده و ۳ تن دیگر کشته شده‌اند. وی می‌افزاید، در جریان این درگیری دستکم ۱۳ غیر نظامی نیز زخمی شده‌اند.

آقای نوری تصریح می‌کند که این آمار قطعی نیست و از آنجائیکه جنگ شدید بوده، امکان افزایش شمار کشته شده‌گان و زخمی‌ها وجود دارد.

ولسوالی اندر از جمله ساحات ناامن در ولایت غزنی به شمار می‌آید و طالبان بارها برای تصرف این ولسوالی با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار