ریابکوف: ایران، برخلاف آمریکا به مفاد برجام پایبند است

معاون وزیر امور خارجه روسیه که در مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران برای امضای توافق هسته‌ای حضور داشت، درباره آینده این توافقنامه اظهارنظر کرد.

ریابکوف: ایران، برخلاف آمریکا به مقاد برجام پایبند بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه که در مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران برای امضای توافق هسته‌ای حضور داشت، امروز سه شنبه گفت: آمریکا به طور کامل توافق هسته‌ای را اجرا نمی‌کند، در حالی که ایران به همه جزئیات این قرارداد پایبند بوده است.

ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت: تا به امروز، ایران به تعهدات خود در چارچوب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به طور کامل و مسئولانه، وفادار بوده است. امیدوارم این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد. ما نیز به آن عمل می‌کنیم، ولی درباره همکاران آمریکایی که هم روح برجام و هم مفاد آن را نقض کرده اند، مطمئن نیستیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به قطعنامه ۲۲۵۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید کرد هیچ ارتباط مستقیمی بین برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران وجود ندارد و سیاست منطقه‌ای ایران هیچ ارتباطی با معامله هسته‌ای ندارد. او گفت: من معتقدم تلاش‌های آمریکا برای بررسی مجدد برجام بدون نتیجه خواهد بود.

ریابکوف، قصد دارد این هفته با معاون وزیر امور خارجه ایران در مسکو دیدار و درباره توافق هسته‌ای میان تهران و قدرت‌های جهانی بحث و تبادل نظر کند.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا- پنجشنبه گذشته مدعی شد ایران به توافق هسته‌ای پایبند نبوده است. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه تهدید کرد اگر کنگره تغییرات رضایت بخشی انجام ندهد، این توافق را لغو خواهد کرد. این اظهارات با انتقاد گسترده دموکرات‌ها و متحدان اروپایی مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار