انتقاد نمایندگان پارلمان انگلیس از تصمیم ترامپ علیه برجام

نمایندگان پارلمان انگلیس به اتفاق آراء اقدام رئیس‌جمهور آمریکا را برای خودداری از حمایت‌ از توافق هسته‌ای ایران محکوم کردند.

انتقاد نمایندگان پارلمان انگلیس از تصمیم ترامپ علیه برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسکای نیوز نوشت: نمایندگان پارلمان انگلیس به اتفاق آراء از تصمیم دونالد ترامپ به ادامه ندادن حمایت‌های آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ به شدت انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، امیلی تورنبری، وزیر خارجه دولت در سایه انگلیس، انتقاد‌ها علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را رهبری کرد. نمایندگان پارلمان انگلیس به اتفاق آراء اقدام ترامپ برای خودداری از ادامه حمایت‌های آمریکا از توافق هسته‌ای را محکوم کردند.

رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواسته است اگر قرار است آمریکا به طور کامل از این توافقنامه بین‌المللی کناره‌گیری نکند، «نقص‌های جدی» در توافق -که توانمندی هسته‌ای ایران را در ازای کاهش تحریم‌های هسته‌ای محدود می‌کند- برطرف کند.

تورنبری بررسی فوری تاثیرات این تصمیم ترامپ را در نشست روز دوشنبه مجلس عوام درخواست و تاکید کرد «این توافق کارایی دارد و یکی از موفق‌ترین دستاورد‌های دیپلماتیک یک دهه گذشته است.»

نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس نیز از تصمیم روز جمعه ترامپ درباره تایید نکردن توافق هسته‌ای ایران ۲۰۱۵ -که رئیس جمهور آمریکا باید هر نود روز یک بار این کار را انجام می‌داد- به شدت انتقاد کردند.

آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه، به نمایندگان پارلمان گفت، دولت انگلیس با ترامپ مخالف و درباره تبعات این تصمیم وی نگران است.

اوگفت در صورت خروج کامل آمریکا از توافقی که انگلیس به شدت از آن حمایت می‌کند، دولت باید خود را برای همه احتمالات آماده کند.

انتهای پیام/

انتقاد نمایندگان پارلمان انگلیس از رویکرد آمریکا در قبال برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار