رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده خبر داد؛

سوگواره کشوری «اسطوره صبر و استقامت» در آباده

سوگواره کشوری «اسطوره صبر و استقامت» در زینبیه (س) شهرستان آباده امروز برگزار می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی‌اکبر عرب شیبانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده گفت: چهارمین سوگواره تعزیه‌خوانی «اسطوره صبر و استقامت» به یاد صبر و شکیبایی حضرت زینب (س) و ترویج فرهنگ عاشورا برگزار می‌شود.

وی افزود: از ۲۵ مهرماه با حضور سه گروه مطرح کشور و نیز استاد عباس جواهری از پیشکسوتان هنر تعزیه‌خوانی کشور و مسؤول انجمن تعزیه استان اصفهان در زینبیه (س) آباده برگزار می‌شود.

عرب شیبانی، به اهمیت رسالت حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: زینب کبری (س) اسوه پاک‌دامنی و نمونه کامل صبر و استقامت است که پس از واقعه عاشورا با بیان شیوا و رسا توانست پیام حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا را به گوش جهانیان برساند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده گفت: این سوگواره به همت گروه حر ابن ریاحی به سرپرستی استاد عباس جواهری از استان اصفهان با اجرای تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل (ع)، گروه نینوا به سرپرستی محمدمهدی بیگی از استان یزد با اجرای تعزیه بازار شام و گروه مجمع الذاکرین به سرپرستی امیرحسین حسن نژاد از استان مرکزی با اجرای تعزیه شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) و دو شب پایانی توسط گروه‌های تعزیه‌خوان شهرستان آباده و استان قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

برپایی سوگواره «اسطوره صبر و استقامت» در آباده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار