تقا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

14 درصد ایرانی‌ها به میگرن مبتلا هستند

رئیس انجمن سردرد ایران گفت: سردر‌دهای میگر‌نی در 11 تا 15 درصد افراد شیوع دارد و در بین مردم ایران 14 درصد افراد دچار چنین عارضه‌ای هستند.

14 درصد ایرانی‌ها به میگرن مبتلا هستندمنصور‌ه تقا‌ رئیس انجمن سردرد ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: معمولا سر‌دردهایی که افراد در طول عمر خود می‌گیرند خوش خیم بوده و دلیل اصلی آن ضایعات موجود در فضای ‌جمجه و گردن است.

وی بیان کرد: شیوع سردرد ‌تنشی در بین افراد بیشتر از نوع ‌میگرنی آن است و 80 درصد از مردم در طول عمر خود این نوع  سردرد را تجربه می‌کنند اما خوشبختانه این عارضه خوش‌خیم است و شدت زیادی ندارد.

‌تقا عنوان کرد: در سردرد‌های ‌تنشی بیشتر جلوی پیشانی و پشت سر درد می‌گیرد و افراد در این نوع سردرد از نور و صدا ترس ندارند.

بیماران سردرد میگر‌نی از نور و صدا فراری‌ هستند

وی تاکید کرد: سردر‌دهای میگر‌نی در بین 11 تا 15 درصد افراد شیوع دارد و در بین مردم ایران 14 درصد افراد دچار چنین عارضه‌ای هستند.

تقا اظهار کرد: میگرن دوره‌ای مزمن علائمی مانند درد شدید و استفراغ و همچنین ترس از نور دارد و بیش از 15 روز در ماه و برای مدت سه ماهه به طول می انجامد.

وی یادآور شد: سر‌دردهای مزمن فرد را در زندگی روزمره دچار مشکلاتی می‌کند به طوری که ممکن است بیماران از کارهای روزانه خود عقب میفتند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار