سناتور گراهام: ترامپ به دنبال یک توافق بهتر با ایران است

عضو ارشد مجلس سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز به دفاع از تصمیم ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برجام پرداخت.

سناتور گراهام: ترامپ به دنبال یک توافق بهتر با ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوریخواه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز مدعی شد به موجب برجام ایران پس از ۱۵ سال میتواند به هر چیزی که می خواهد در زمینه غنی‌سازی اورانیوم دست پیدا کند.

وی گفت: مهم نیست که ایران اکنون موشک قاره‌پیما آزمایش میکند یا برروی آنها 'مرگ بر اسرائیل' مینویسد، مهم این است که تا چند سال دیگر محدودیت های هسته‌ای ایران تمام میشود.

گراهام در ادامه گفت: ترامپ میخواهد به وعده انتخاباتی اش عمل کند. برجام توافق بدی است و ترامپ اگرچه از پاره کردن آن کوتاه آمده اما میخواهد آن را اصلاح کند.

وی اضافه کرد: اعراب و اسرائیل این توافق را دوست ندارند. برجام مسیر حرکت ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای را نبسته است و این کشور اجازه بازدید از اماکن نظامی‌اش را نمی‌دهد.

این مقام ارشد جمهوری خواه در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت: سناتور کورکر و سناتور کاتن در تلاشند این توافق به گونه‌ای اصلاح شود که هر زمان که برآوردهای اطلاعاتی نشان داد فاصله ایران تا ساخت سلاح هسته‌ای به کمتر از یک سال رسیده است، تحریمها دوباره اعمال شوند. یا هر زمان که ایران در روند بازرسی از اماکن موردنیاز مانع تراشی کرد یا اقدام بی ثبات‌کننده‌ای در داخل (آزمایش موشکی) یا خارج از کشور انجام داد، امکان بازگرداندن تحریمها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 

مصاحبه لیندسی گراهام درباره اصلاح برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
تا اینجا هم سرماایرانیهای خوش باور کلاه رفته ... ترامپ خیلی اشتها داری خفه نشی
آخرین اخبار