ویسی: 20درصد مطالبات مالی بازیکنان را پرداخت کرده ایم/درخشان:پرسپولیس توانایی شکست الهلال را با اختلاف پنج گل دارد

سرمربیان تیم های استقلال خوزستان و نفت تهران در نشست خبری پیش از دیدار دو تیم در هفته دهم لیگ برتر اظهار نظر کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید درخشان در نشست خبری پیش از بازی نفت طلاییه - استقلال خوزستان، گفت: با تیمی بازی می‌کنیم که هفته گذشته باخته و مقابل ما محکوم به انجام بازی است که بتواند امتیاز بگیرد.

او تیمش را مستحق شکست مقابل نفت آبادان ندانست و عنوان کرد: هفته گذشته در آبادان حق‌مان باخت نبود. داور یک گل سالم ما را مردود اعلام کرد، از فرصت‌هایمان هم استفاده نکردیم و بازی را باختیم. استحقاق این را داشتیم که نبازیم و حتی پیروز شویم، اما به‌هرحال چیزی که می‌دانیم این است که دیگر به آن باخت فکر نمی‌کنیم. به این فکر می‌کنیم که برای بردن باید چه فلسفه و چه تلاشی داشته باشیم. دیدار مقابل استقلال خوزستان برای ما بازی راحتی نخواهد بود. یکی دو مصدوم داریم، اما تلاش می‌کنیم که یک بازی قابل قبول را انجام بدهیم و سه امتیاز این دیدار خانگی را به‌دست بیاوریم.

هیچ تیمی در دنیا وجود ندارد که بحث مالکیت باشگاهشان مشخص نباشد

سرمربی نفت طلاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید «آیا با صحبت‌های عبدالله ویسی مبنی بر نامشخص بودن مالکیت دو باشگاه نفت طلاییه و استقلال خوزستان موافق هستید؟»، گفت: صد درصد با نظرشان موافقم، اما امیدوارم هرچه زودتر این وضعیت مشخص شود. فکر نمی‌کنم لیگ برتر و فوتبال هیچ مملکتی به این شکل باشد که هنوز خیلی‌ تیم‌ها بلاتکلیف هستند.

درخشان ادامه داد: فکر نمی‌کنم فوتبال هیچ مملکتی به این شکل باشد که به تیم‌ها هیچ کمک نشود. باشگاه‌های ما هر روز در کش و قوس یکسری جریانات برای دو باشگاه است که این روی تیم تاثیر می‌گذارد. آقای ویسی اگر صحبتی کرده، نظر خودش بوده، اما من در مورد بازیکنان خودم می‌گویم که بازیکنان من هنوز ذهنیت‌شان آماده نشده که فقط به فوتبال فکر کنند که این خوب نیست، مخصوصاً برای باشگاهی که می‌خواهد در لیگ قهرمانان بازی کند. این چالش‌ها نه‌تنها کمکی به فوتبال ایران نمی‌کند، بلکه ما را عقب هم می‌اندازد و اجازه نمی‌دهد که فوتبال روز به‌روز رشد کند و به جایگاه اصلی‌اش برسد. فدراسیون که تلاش می‌کند، امیدوارم مسئولان باشگاه نفت هم تلاش‌شان را بکنند تا این تیم از این وضعیت مبهم خارج شود و ثباتی پیدا کند تا ما هم بفهمیم کارمان چیست و می‌خواهیم چه‌کار کنیم.

برخی بازیکنان با استفاده از مواد اعتیاد آور سبب نابودی فوتبال و خودشان می شوند

او با اشاره به بحث‌های اخیر در مورد قلیان کشیدن برخی از فوتبالیست‌ها، خاطرنشان کرد: به صراحت بگویم که واقعاً متاسفم. اگر فوتبالیستی سراغ این مسائل می‌رود، نه تنها خودش را نابود می‌کند، بلکه ورزش را خدشه دار می‌کند. بعضی از این عزیزان که نمی‌خواهم نام‌شان را بگویم، قدر خودشان را نمی‌دادند و به این مسائل گرایش پیدا کردند که فیلم‌شان هم موجود است. این در شأن یک فوتبالیست حرفه‌ای و لیگ برتری نیست. اگر قرار باشد جلوی این کارها را بگیریم، باید از یک جایی شروع کنیم. وقتی می‌گوییم کمیته اخلاق و انضباطی داریم، باید از یک‌جایی سفت و سخت جلوی این رفتارها بایستیم.

سرمربی نفت ادامه داد: در فوتبال خیلی‌ها هستند که سالم و سلامت کار می‌کنند، اما بیرونی‌ها وقتی به داخل فوتبال نگاه می‌کنند، همه را به یک چشم می‌بینند و فکر می‌کنند همه فوتبالی‌ها چنین افرادی هستند، در صورتی که چنین نیست. ما فوتبالیست‌هایی داریم که زندگی سالمی دارند، در 37، 38 سالگی به دلیل سالم بودن بدن و زندگی‌شان فوتبال بازی می‌کنند، اما خیلی‌ها قدر خودشان را نمی‌دانند و سراغ این مسائل می‌روند. این عزیزان اگر تبعات و آسیب‌های این چیزها را بدانند، سراغ این مسائل نمی‌روند. امیدوارم خیلی زودتر این مسائل را تحلیل و از آنها جلوگیری کنیم. کمیته انضباطی و اخلاق ما باید یک‌جایی این مورد را سفت‌ بگیرد که بازیکنان ما سراغ این مسائل نروند.

وی در خصوص بازی فردای پرسپولیس مقابل الهلال عربستان تصریح کرد: من قبلا این تجربه را داشته‌ام که بازی باخته را بتوانیم با برد عوض کنیم. ما  در قزاقستان بازی داشتیم و 3 بر صفر نتیجه را واگذار کردیم و آمدیم در تهران موفق شدیم 5 گل بزنیم. در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. با شرایط خوب پرسپولیس دور از دسترس نیست که این تیم بتواند 5 گل بزند و قطعا این شدنی است، پرسپولیس این توانایی را دارد بازی گذشته را فراموش کند و با تمرکز به سراغ این بازی برود.

سرمربی نفت طلائیه در خصوص اظهارات علی طاری بازیکنی که با بازگشت این مربی به تیم نفت اظهارات تندی علیه درخشان داشته، گفت: این بازیکن در حد و قواره‌ای نیست که من بخواهم در مورد آن حرف بزنم و این بازیکن اصلا عدد و رقمی نیست که من جواب او را بدهم. این بازیکنان باید ابتدا بروند خاک فوتبال را بخورند و بعد بیایند و به خود اجازه دهند که در مورد من حرف بزنند و اگر قرار باشد چنین بازیکنانی اینطور اظهارنظر کنند باید درِ این فوتبال را گِل گرفت. اصلا این بازیکن کجای فوتبال بوده این صحبت‌ها را کرده و پُست گذاشته است.

درخشان در خصوص بحث شب‌گردی بازیکنان فوتبال اظهار داشت: قبلا در فوتبال شما باید خودت، خودت را مراقبت می‌کردی آن موقع بازیکنان خودشان را کنترل می‌کردند اما الان این کار را نمی‌کنند. با توجه به امکاناتی که امروز موجود است، اگر بازیکن بتواند خودش را در این شرایط کنترل کند می‌تواند بازیکن بزرگی باشد. در اروپا با توجه به آزادی‌ای که وجود دارد یک بازیکن حرفه‌ای خودش را کنترل می‌کند چرا که از باشگاه پول می‌گیرد و قرارداد دارد و وظیفه دارد که از خود مراقبت کند، هیچ باشگاهی قبول نمی‌کند به بازیکنی پول بدهد و آن بازیکن ساعت 2 نصفه شب به هتل برگردد. علاوه بر خود بازیکن، باشگاه هم وظیفه دارد که مراقبت‌های لازم را انجام دهد. یکی از دلایلی که باعث این بی‌نظمی‌ها شده است این است که در فوتبال ما قوانین تنبیهی شدید وجود ندارد و اگر قوانین تنبیه‌‌ی وجود داشت اوضاع به این شکل نمی‌شد. یک بازیکن باید مثل یک کارمند در اختیار باشگاه باشد، در غیر این صورت بازیکن ضرر می‌کند و با این روند فصل آینده کسی سراغ آن بازیکن را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته در پرسپولیس هم از این موارد وجود داشت، بازیکنانی بودند که برای یکی دو سال به تیم می‌آمدند و الان کسی از آنها خبر ندارد و این قانون فوتبال حرفه‌ای است.

سرمربی تیم فوتبال نفت در خصوص موفقیت‌های تیم فوتبال نوجوانان ایران در مسابقات جام جهانی تصریح کرد: جا دارد که یک تبریک ویژه به تیم نوجوانان از بازیکنان گرفته تا مربیان و فدراسیون عرض کنم چرا که آنها موفق شدند به جایگاهی بزرگی دست پیدا کنند که قابل تقدیر است. ما از این تیم انتظار قهرمانی نداریم و تا همین جای مسابقات هم که حضور داشتند کلی برای ما افتخار است.

درخشان در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال برای پرورش بازیکنان تیم نوجوانان باید چه برنامه‌ای داشته باشد گفت: این موضوع از دو جهت قابل بررسی است، اول اینکه خود باشگاه‌ها باید این بازیکنان را حفظ کنند چرا که این بازیکنان از همین باشگاه‌ها به تیم ملی معرفی شدند. بحث دوم هم این است که فدراسیون باید بازیکنان تیم‌های پایه را کنترل کنند و همین ‌طور برنامه‌ریزی آنها را ادامه دهند اما مهمترین مسئله خود باشگاه‌ها هستند که باید این بازیکنان را در شرایط خوب حفظ کنند.

ویسی: 20درصد مطالبات مالی بازیکنان را پرداخت کرده ایم

عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل نفت تهران اظهار داشت: شرایط هر دو تیم در کلان باشگاه یکسان است و در بحران مدیریت هر دو تیم قرار دارند و روی نتایج دو تیم تاثیر گذاشته است و هر دو تیم ۳ امتیاز را می‌خواهد، امیدوارم بد شانسی‌های ما تمام شود و برنده شویم.

وی در مورد اینکه هواداران از نتایج تیم ناراضی هستند گفت: من خوشحالم که بچه خوزستانم جایی که فوتبال را خوب می‌فهمند، جایی که بچه ۱۱ ساله تمام مسائل ریز فوتبال را می‌داند. مردم از نتایج ما راضی نیستند اما از عملکرد تیم راضی هستند. آنها از وضعیت باشگاه ناراضی‌اند، اینکه باشگاه نه پول دارد و نه مدیریت. خوزستان مردمان قدرشناسی دارد و می‌داند که ما با داشته‌هایمان تیم را بسته‌ایم، من خودم با ۴-۵ بازیکنی که در تیم‌های بالای جدول بازی‌ می‌کردند صحبت کردم که به تیم ما بیایند اما به این تیم نیامدند. بازیکنان جوان و جویای نام را به این تیم آوردیم و همین تیم هم به طور کامل شکل نگرفت، با نداری‌ها ساختم، انتظار مردم خوزستان از مسئولان است تا حمایت بیشتری از تیم کنند تا یک سهمیه خوزستان نسوزد. به قول کلهر ما تیمی را قهرمان کردیم که بازیکنان جویای نام و گمنام داشتند، این تیم قهرمان واقعی بود. اکنون هم باید با همت مسئولان و مدیرکل ورزش و جوانان و استاندارد و نمایندگان مجلس بتوانیم شکل تیم را درست کنیم با مالکیت جدید باشگاه که امروز و فردا مشخص می‌شود امیدواریم که شرایط بهتری داشته باشیم و بتوانیم مردم خوزستان را خوشحال کنیم. عده‌ای که دست به تخریب تیم می‌زنند انگشت‌شمار هستند و مسائل شخصی را دخیل می‌کنند، بحث آنها فنی نیست و آنها هیچ موفقیتی در فوتبال نداشتند که اکنون تیم ما را تخریب می‌کنند. بازیکنان و مردم خوزستان همگی باهوش هستند و نمی‌گذارند تیم تخریب شود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در مورد اینکه این باشگاه در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند از بازیکنان آن استفاده کند، گفت: از تیم‌های پایه استفاده می‌کنیم، نامداری و گودرز پایداری و چند بازیکن دیگر را از تیم‌های پایه آورده‌ایم، نمی‌توانم اسم تک تک بازیکنان جوانی که آورده‌ایم را بیاورم اما مشکل تیم این است که روح و روان تیم خوب نیست، یک روز تمرینات تعطیل می‌شود و یک روز برگزار می‌شود. معلوم نیست مالک باشگاه چه کسی است. بحث من سرپرست باشگاه یا افراد دیگر نیستند بلکه عقبه و پشت تیم معلوم نیست و این آزاردهنده است. بازیکن در فوتبال خوزستان زیاد است، عشق من این است که با بازیکنان جوان و جویای نام کار کنم، تاکنون ۵۰ بازیکن گمنام تحویل لیگ برتر داده‌ام، روح و روان تیم ما اکنون خوب نیست. 

وی با اشاره به شرایط مالی باشگاه گفت: بازیکنان نسبت به عملکرد مالی باشگاه در سال جاری گلایه‌ای ندارند، آنها بیش ۲۰ تا ۲۲ درصد پول گرفته‌اند و قرار است تا هفته دهم به ۴۰ درصد هم برسد. بازیکنان از سال‌های گذشته ناراضی‌اند، استاندار خیلی تلاش کرده و بارها خودم با او جلسه گذاشته‌ام و دیدم که پیگیر است.

ویسی تصریح کرد: هواداران تیم هم از نبود مالک باشگاه ناراضی هستند، از نتایج تیم هم راضی نیستند اما از شخص من ناراضی نیستند. هفته پیش هم می‌گفتند دست ویسی خالی است، من خودم با بازیکنان صحبت کردم، آنها گفتند به خاطر شما ۱۰ روز صبر می‌کنیم و ۱۰ روز هم صبر کردند اما پولی پرداخت نشد، با این شرایط باید بسازیم، تیم استقلال خوزستان در گذشته تا آستانه سقوط هم پیش رفت اما ۳ سال برای ساختن بازیکنانی نظیر بیت سعید، ذهیوی، طیبی و ماهینی و ... صبر کرد اکنون ۲۰ بازیکن جدید به تیم آمده‌اند. وقتی در یک اداره کارمند جدیدی می‌آید چند روز طول می‌کشد تا با شرایط آشنا شود. من از مسئولان باشگاه می‌خواهم سریعتر تکلیف مالکیت باشگاه را روشن کنند.

ویسی در مورد بازی دو تیم گفت: فردا هر دو تیم شرایط یکسانی دارند، هر تیمی که از نظر مسائل روحی و روانی بهتر باشد پیروز می‌شود، دیگر بحث مسائل تاکتیکی نیست، خود من اکنون تمرکز ندارم و مدام تمرکزم بر روی مسائل کلان باشگاه است که ارتباطی هم به من ندارد اما به دلیل اینکه بچه‌ها ناراحتند من این مسئله را پیگیری می‌کنم.


برخی از بازیکنان تیم های ما اهل دود دم هستند/استفاده از خالکوبی روی بدن بازیکنان را بد نمیدانم



سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در مورد اینکه گفته می‌شود بین بازیکنان فوتبال استفاده از سیگار و قلیان و ترامادول رایج شده و آیا این مسائل وجود دارد، گفت: بله من دیده‌ام که این مسائل هست. جای بسی تأسف هست که بازیکن قلیان می‌کشد و فکر می‌کند با استفاده از این مواد هنر کرده است در حالیکه ورزشکار الگوی جامعه است و هنر این است که از این مواد دوری کند. من به بازیکنان می‌گویم اگر موهایت را هم صاف می‌کنی و می‌خواهی خوش‌تیپ باشی مشکلی نیست خوش‌تیپ باش حتی در مورد خالکوبی هم حساس نیستم اما می‌گویم بازیکن نباید از دود استفاده کند، جای تاسف است که بازیکنان که الگو هستند در قلیان‌خانه هستند باید این بازیکنان را محروم کنیم. بازیکن خارجی در باشگاه خارجی وقتی به باشگاه شبانه می‌رود محروم می‌شود اما در اینجا بازیکن می‌گوید زندگی شخصی‌ام است و مربوط به کسی نیست اما به نظر من باید سرپرست و مسئولان باشگاه در مورد این مسائل دخالت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود
آخرین اخبار