شناسایی 48 مورد تخلف در واحدهای تولیدی مواد غذایی اردبیل

۴۸ مورد تخلف در بازرسی‌ها از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان اردبیل احصا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محسن ارزنلو معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز در مراسم توزیع بسته‌های غذایی و سلامت در بین دانش‌آموزان آموزشگاه دخترانه 12 بهمن  اردبیل اظهار داشت: هدف از اینامر بررسی و تشخیص مشکلاتی است که در رابطه با غذا در دنیا وجود دارد تا راهکارهایی برای آن پیدا شود.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا با عنوان" مهاجرت به واسطه سرمایه‌گذاری در زمینه غذا و توسعه روستایی" افزود: با این حال که مهاجرت در کشور ما از روستا به شهر بیشتر است ولی با معضل تهیه مواد غذایی به صورت حاد روبه‌رو نیستیم.

ارزنلو با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما الگوی مناسب تغذیه رعایت نمی‌شود، گفت: در گذشته بیشتر مرگ و میرها به واسطه بیماری‌های عفونی بود ولی امروزه در کشور ما بیماری‌های که منشا آن‌ها به علت عدم استفاده از الگوهای مناسب تغذیه است جای خود را به بیماری‌های عفونی داده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه نمک، قند و شکر و چربی‌های مضر سه فاکتور اصلی در مواد غذایی است، تصریح کرد: با رعایت این فاکتورها در وعده‌های غذایی می‌توان الگوی مناسبی را برای غذا تهیه کرد.

وی با اشاره به 271 مورد بازرسی از کارخانه‌ها و واحدهای تولید مواد غذایی اردبیل در 6 ماهه نخست امسال بیان کرد: 48 مورد تخلف در این بازرسی‌ها از کارخانجات و واحدهای تولیدی استان اردبیل احصا شد که واحدهای متخلف به واحدهای قضایی معرفی شده و با متخلفان برخورد شده است.

 

انتهای پیام/ع

271 مورد بازرسی از کارخانه‌ها و واحدهای تولید مواد غذایی اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.