همزمان با ایام پایانی ماه صفر؛

بیش ازصدهزار خادمان افتخاری حریم رضوی برای خدمت به زائران کردند.

بیش از صدهزار خادمان افتخاری حریم رضوی در مشهد همزمان با ایام پایانی ماه صفر برای خدمت رسانی به زائران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی قناویزچی مدیر گرشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت:از رویکرد‌های اساسی شهرداری مشهد، پشتیبانی و ارائه تجربیات به سازمان‌های متولی در راستای تسهیل حضور شهروندان در خدمت رسانی به زائرین و رضایت مندی آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امسال امکان خدمت رسانی عاشقان به زائران امام رضا (ع) برای مجاوران و دیگر استان‌ها فراهم شده است، افزود: هدف ما این است، طرح استقبال از زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر با محوریت و مشارکت مجاوران و سازمان‌های متولی در ارائه خدمت به زائران اجرا شود.

مدیر گرشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: انجام این اقدام در راستای توجه به نیاز‌های زائران و کاهش تصدی گری مدیریت شهری نسبت به گذشته و توسعه زیارت است که می‌تواند بستر مناسبی در جهت توسعه فرهنگ شهروندی، ارتقا فرهنگ میزبانی و تبیین جایگاه ویژه زائران در توسعه پایدار شهری فراهم کند.

قناویزچی افزود: شهرداری مشهد علاوه بر خدمت رسانی به زائران جهت مشارکت شهروندان و سازمان‌های متولی، دهه آخر صفر را به عنوان یک فضای معنوی و معرفت افزایی ویژه تمامی دست اندرکاران و خادمان افتخاری حریم رضوی می‌داند.

وی با بیان اینکه شهروندان با شرکت در طرح خادمان افتخاری حریم رضوی می‌توانند، افتخار خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) را کسب کنند، گفت: این افراد پس از اعلام آمادگی‌ها می‌توانند در ایستگاه‌ها برای ارائه خدمات عمومی شامل انتقالزائر با ویلچر، استقبال از زائرین، خدمات وای فای، واکس، پاشویه، پذیرایی و همچنین خدمات تخصصی مشتمل بر رادیو زائر، تعمیرات کفش.موبایل، آشپزی، خدمات پزشکی، آرایشگری، ماساژ، خیاطی، مشاوره مذهبی و فرهنگی و... برای خدمت رسانی حضور پیدا کنند.

قناویزچی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با توجه به توانمندی‌های خود به زائران آقا خدمت رسانی کنند، گفت: در همین راستا برای امر ساماندهی زائرین شهرداری مشهد با همکاری سازمان‌های متولی (مناطق ۱۳ گانه شهرداری مشهد، استانداری، سازمان تبلیغات، فرهیختگان و نخبگان علمی) ۱۰ جلسه برگزار شده است.

وی گفت:در ماه صفر سال ۹۵ با فراخوان گسترده و فراگیری که انجام شد به بیش از ۷۰ هزار نفراز مجاوران و زائران اعام آمادگی جهت خدمت نمودند، که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۶۹ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به زائران خدمت رساندند.

مدیر گرشگری و امور زائرین شهرداری مشهد با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای هیئات مذهبی سایر شهر‌ها و استان‌ها فراهم شده است، افزود: تلاش ما بر این است در سال جاری با افزایش تعداد ایستگاه‌های خدمت رسانی امکان حداکثری استفاده از ظرفیت‌های مردمی فراهم آید.

وی گفت: علاقه‌مندان به خدمت داوطلبانه در طرح خادمان افتخاری حریم رضوی می‌تواند از طریق تماس با تلفن ملی ۳۱۲۰۸-۰۵۱ یا مناطق ۱۳ گانه نسبت به ثبت نام در طرح اقدام کنند.

قناویزچی گفت: مبادی ورودی شهر، مراکز اسکان و مسیر‌های منتهی به حرم مطهر از جمله مکان‌های هماهنگ شده برای اسکان زائران است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

اجرای طرح استقبال از زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار