6 آزمایشگاه استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی چابهار را سنجش می کنند

رئیس اداره استاندارد گفت: 6 آزمایشگاه استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی به این شهرستان را مورد سنجش و آزمون قرار می دهند.

6 آزمایشگاه استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی چابهار را سنجش می کنندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ناصر جدگال گفت: شهرستان چابهار دارای مرز دریایی و زمینی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، اقیانوس هند و پاکستان است و ظرفیت بالایی برای صادرات و واردات انواع کالا دارد.


وی افزود: آزمایشگاههای صنایع نساجی و سلولزی برای آزمون پارچه و پتو، آزمایشگاه برق و الکترونیک، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، اوزان و مقیاس ها و آزمایشگاه نازلهای سوخت در چابهار فعال هستند.


وی بیان کرد: استاندارد کالا در کشور بسیار مهم است و قبل از رسیدن به دست مصرف کننده باید در آزمایشگاههای مربوط به همان کالا مورد آزمون قرار گیرند.


وی ادامه داد: صادرات و واردات کالاهای شهرستان چابهار از طریق گمرک، منطقه آزاد و بازارچه مرزی ریمدان و پیشین انجام می شود.
رئیس اداره استاندارد چابهار گفت: کارکرد نازل های سوخت، مکان تولید و عرضه شن و ماسه، مصالح ساختمانی، بتن، بلوک های سقفی، دیواری و آجر، مواد غذایی، لوازم برقی، خانگی، اوزان و مقیاس کالاها و کالاهای صادراتی و وارداتی در آزمایشگاه مجهز استاندارد چابهار مورد آزمایش قرار می گیرند.


جدگال با اشاره به درآمد اداره استاندارد چابهار افزود: 56 میلیارد و 247 میلیون ریال درآمد 6 ماهه نخست امسال این اداره از محل صادرات و واردات کالا بوده که به خزانه واریز شده است.


وی گفت: هم اینک شهرستان های سرباز، نیکشهر، قصرقند، فنوج و کنارک فاقد اداره استاندارد و تحقیقات هستند و تمامی امورات آن از طریق اداره استاندارد چابهار انجام می شود.


وی بیان کرد: اداره استاندارد چابهار و پنج شهرستان زیر نظر این شهرستان به شدت با کمبود نیرو مواجه است.

انتهای پیام/گ

سنجش کالاهای صادراتی و وارداتی در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار