راه اندازی نخستین کارخانه زباله سوز مازندران در نوشهر

نخستین کارخانه زباله سوز مازندران با پیشرفت ۸۰ درصد به زودی در نوشهر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی نبیان معاون امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه اولین کارخانه زباله سوز مازندران با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی به زودی در نوشهر افتتاح می‌شود، گفت: برای احداث کارخانه زباله سوز ساری به دنبال منابع مالی هستیم تا بتوانیم اردیبهشت سال آینده این مهم را در ساری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه عمارت در آمل هیچگونه ظرفیتی ندارد، افزود: شرکت ژاپنی برای احداث کارخانه زباله سوز در آمل چندین بار جلسه گذاشتند، اما هیچ خروجی مهمی برای آمل نداشت و باید خودمان همت کنیم.

نبیان با بیان اینکه تفکیک زباله از مبداء به صورت ویژه در آمل پیگیر هستیم گفت: با تفکیک زباله از مبدا ٢۰ تا ٣۰ درصد حجم زباله کاهش خواهد یافت.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران افزود: تمام شهر‌های مازندران برای برون رفت از بحران باید به سمت تفکیک زباله از مبدا حرکت کنند و این مهم مدیریت همگانی را می‌طلبد و همه باید ورود پیدا کنند و علیرغم اینکه شهرداری‌ها با نیرو‌های با تجربه و متخصص تاکنون خوب ورود پیدا نکردند.

وی با اشاره به اینکه از همین الان باید شیرابه را مدیریت کنیم، افزود: برای پیشرفت مدیریت پسماند از متخصصین استفاده کنیم و مدیریت زمان برای ما بسیار مهم است و تمام مسئولین دغدغه زباله این شهر را دارند.

علی طالبی دادستان آمل با بیان اینکه یکی از اهداف نظم جامعه حفظ سلامتی، بهداشت محیط و محیط زیست است، گفت: پسماند یک پدیده خطرناک است و قانون جامع پسماند دربرگیرنده همه موارد قانونی و برگرفته از اصل ۵۰ قانون اساسی است.

وی با اشاره به ورود دادستانی در جلوگیری از تخلیه زباله در منطقه عمارت، افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم وارد شد و برای حل این مشکل تا ۱۰ آبان فرصت داده شد که مشکل دفن زباله در منطقه عمارت را حل کنند.

انتهای پیام/آ

کارخانه زباله سوز مازندران در آستانه راه اندازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار