جوانترین رهبر منتخب اروپا کیست؟+ تصاویر

پایان شمارش ۹۶ درصد آرا نشان داد حزب «مردم اتریش» به ریاست «سباستین کورتز» ۳۱ ساله، پیروز انتخابات این کشور بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  ایندیپندنت؛ تاکنون 96 درصد از آرای انتخابات پارلمانی در اتریش شمارش و پیروزی حزب «مردم اتریش» به ریاست «سباستین کورتز» 31 ساله قطعی شده است. حزب راست افراطی «کورتز» موفق شد بیش از 31 درصد از کرسی های پارلمان را به دست آورد. البته هنوز آرایی که از طریق ایمیل ارسال شده اند، شمارش نشده است.

جوانترین رهبر حال حاضر اروپا کیست؟+ تصاویر

به این ترتیب «سباستین کورتز»، صدراعظم بعدی اتریش، خواهد بود. البته وی تعداد کرسی های لازم برای تشکیل دولت مستقل را ندارد؛ اما می تواند با ائتلاف یک حزب راستگرای دیگر، دولت تشکیل دهد و به دلیل در اختیار داشتن تعداد بیشتری از کرسی ها، وظیفه تشکیل دولت بر عهده وی خواهد بود.

آمارهای رسمی نشان می دهد در انتخابات پارلمانی اتریش، حزب سوسیال دموکرات، 26.7 درصد و حزب راست میانه «آزادی»، 24.7 درصد رای به دست آورده‌اند.

کورتز 31 ساله نه تنها جوانترین صدراعظم اتریش، بلکه جوانترین رهبر سیاسی کنونی جهان است. وی در وین به دنیا آمد و هنوز هم در همین شهر زندگی می کند.

او از سال 2013 وزیر خارجه اتریش بود و در اردیبهشت 93 سفری دو روزه به ایران داشت و با همتای ایرانی خود دیدار کرد.

جوانترین رهبر حال حاضر اروپا کیست؟+ تصاویر

جوانترین رهبر حال حاضر اروپا کیست؟+ تصاویر

کورتز در دانشگاه حقوق وین تحصیلات خود را تکمیل کرد و پس از آن خدمت اجباری سربازی را به پایان رساند. او هنوز مجرد است و به دلیل فعالیت های متعدد در عرصه سیاسی اتحادیه اروپا، بسیار پرمشغله است.

جوانترین رهبر حال حاضر اروپا کیست؟+ تصاویر

اتریش 8 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به تعیین سن 16 سالگی برای رای دادن، 6 میلیون و 400 هزار نفر از مردم این کشور واجد شرایط رای دادن هستند. پارلمان اتریش 183 کرسی دارد و 16 حزب در انتخابات روز گذشته برای کسب بیشترین کرسی ها با یکدیگر رقابت کردند.

بر اساس قوانین، احزاب برای ورود به پارلمان اتریش باید دست‌کم 4 درصد از آرای کل کشور و یا دست کم یک کرسی در 43 حوزه انتخابیه را کسب کنند.

جوانترین رهبر حال حاضر اروپا کیست؟+ تصاویر

جوانترین رهبر حال حاضر اروپا کیست؟+ تصاویر

 بیشتر بخوانید: 

جوانترین‌ رهبران جهان را بشناسیم+ تصاویر

انتهای پیام/

سباستین کورتز کیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار