دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور؛

کنگره امام سجاد(ع) نمادی از وحدت شیعه و اهل سنت

کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان نماد وحدت و همدلی شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حجت الاسلام ارباب سلیمانی دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشورگفت:کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان نماد وحدت و همدلی شیعه و سنی است.

وی افزود: از چند سال پیش برگزاری کنگره های ملی و بین المللی ائمه اطهار و پیامبر اکرم در استان های کشور آغاز شده است و تلاش است تا هر استانی به نام یکی از ائمه اطهار این کنگره ها تداوم داشته باشد.

 دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: استان هرمزگان به مدت هفت سال میزبان کنگره بین المللی امام سجاد (ع)است و این افتخار در سال های آینده نیز متعلق به هرمزگان است.

ارباب سلیمانی گفت: در قرآن توصیه های فراوانی برای الگو سازی از شخصیت های دینی و امامان و پیامبران شده است و برگزاری کنگره امام سجاد(ع)نیز برای شناخت زوایای پنهان زندگی و بهره گیری از شخصیت بزرگ اخلاقی و دینی این امام همام است.

وی افزود: دوران امامت 35 ساله زندگی امام سجاد(ع) در مبارزه برای ریشه کنی فقر، جهل و ظلم سپری شد.

 دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: امام چهارم شیعیان اهتمام جدی به تربیت و آموزش معارف اسلامی به اطرافیان داشتند و در پایان عمر پربرکتشان بیش از 172 شخصیت علمی و برجسته تربیت کردند.

ارباب سلیمانی افزود: امام سجاد(ع) با تربیت شخصیت های اسلامی و علمی ؛ پایه گذار مکتب علمی ائمه اطهار بود و این مکتب در زمان امام صادق(ع) به دانشگاهی عظیم تبدیل شد.

وی گفت: کتاب صحیفه سجادیه به عنوان کتاب نیایش و دعا شناخته می شود اما در لابلای دعاها و نیایش ؛گنجینه ای گرانب ها برای درس آموزی اخلاقی و اجتماعی قرار داده است.

انتهای پیام/ف

هرمزگان میزبان کنگره بین المللی امام سجاد (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار