افزایش 2 برابری صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از اردبیل

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از افزایش 2 برابری صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از استان اردبیل در 6 ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صادق صالحی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: نیمه نخست سال گذشته میزان صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از استان 220 هزار کیلوگرم بود که در نیمه نخست امسال به 480 هزار کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: عمدتاً صادرات آلایش به کشورهای ترکیه و ارمنستان انجام می‌شود و در تولید لوازم‌آرایشی، مصارف صنعتی، خوراک دام و خوراک حیوان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به صادرات  یک میلیون و 470  هزار کیلوگرمی  پا و پنجه مرغ در  نیمه نخست امسال ادامه داد: این میزان سال گذشته یک میلیون و 372 هزار کیلوگرم بود.

صالحی گفت: صادرات پا و پنجه مرغ عمدتاً به کشورهای ویتنام و هنگ‌کنگ انجام می‌شود که به عنوان یکی از مواد مغذی در تولید پاستیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با انتقاد از نبود صنایع تبدیلی محصولات دامی و خام فروشی این محصولات با ارزش افزوده بالا  اضافه کرد: محصولات دامی استان برای تولید مواد آرایشی و خوراکی با استقبال بازارهای جهانی روبرو شده ، بطوریکه شاهد رشد قابل توجه صادرات محصولات دامی استان هستیم.

 

انتهای پیام/ح

افزایش صادرات پا و پنجه مرغ از اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.