جام جهانی ۲۰۱۷ نوجوانان هند؛

آشنایی با مکزیک، حریف نوجوانان ایران در جام جهانی

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۷، سه شنبه به مصاف تیم مکزیک می‌رود.

 آشنایی با مکزیک، حریف نوجوانان ایران در جام جهانیبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در گروه C. رقابت‌های جام جهانی زیر ۱۷ سال با ۹ امتیاز مقتدرانه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، درصدد است تا با ادامه همین روند، طلسم یک هشتم نهایی را بشکند.

شاگردان چمنیان در گروه سوم با تیم‌های آلمان، کاستاریکا و گینه هم گروه بودند و موفق شدند در ۳ مسابقه اخیرشان به پیروزی برسند. ابتدا ایرانی‌ها با نتیجه ۳ بر یک گینه را شکست دادند و سپس ۴ بر صفر از سد ژرمن‌ها گذشتند و کاستاریکا را هم ۳ تایی کردند تا با ۹ امتیاز صدرنشین گروه C. رقابت‌های جام جهانی نوجونان شوند.

تیم ملی در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشت و با ۱۰ گل زده و یک گل خورده آمار قابل قبولی را از خود به جای گذاشت. شاگردان چمنیان از لحاظ گل زده با ۱۰ گل همراه با پاراگوئه در صدر جدول قرار دارند و همچنین با یک گل خورده همراه با غنا، برزیل و عراق صدرنشین است.

ایرانی‌ها باید در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات به مصاف مکزیک بروند، تیمی که با ۲ تساوی و یک شکست در گروه F. سوم شد و جواز حضور در بین ۱۶ تیم برتر مسابقات را گرفت.

سرمربی تیم ملی نوجوانان مکزیک، ماریو آرتگا است. او در تمامی تیم‌هایی که کار کرده، به عنوان مربی حضور داشته است و در سال ۲۰۱۴ نیز به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال انتخاب شد.

بازیکنان آزتک‌ها از تیم‌های لیگ برتری مکزیک هستند و تیم گوادالاخارا با ۶ بازیکن بیشترین نماینده را در تیم ملی این کشور دارد.

مکزیکی‌ها در تاریخ ادوار جام‌های جهانی زیر ۱۷ سال نتایج خوبی گرفتند و موفق شدند در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۱ به مقام قهرمانی برسند و در سال ۲۰۱۱ نیز دوم شدند. آن‌ها دوره قبل نیز با رده چهارمی کار خود را پایان دادند تا همچنان یکی از تیم‌های پر افتخار این مسابقات باشند.

شاگردان آرتگا در رقابت‌های کونکاکاف (آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب) هم عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و ۷ بار هم مقام قهرمانی را بدست آوردند. آن‌ها در سال‌های ۱۹۸۵، ۱۹۸۷، ۱۹۹۱، ۱۹۹۶، ۲۰۱۳،۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ و موفق به کسب جام شدند و از پرافتخارترین تیم‌های این مسابقات هستند.

گلزنان تیم مکزیک در مسابقات مرحله گروهی جام جهانی هند، دالاروسا و لاینز بودند و این درحالیست که این ۲ بازیکن در پاچوکا و آمریکا بازی می‌کنند.

تیم ملی مکزیک در این مرحله عصر سه شنبه به مصاف تیم ملی نوجوانان ایران می‌رود.

انتهای پیام/

مکزیک حریف نوجوانان ایران در جام جهانی زیر 17 سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار