نخستین همایش ملی ابریشم ایران در رشت

نخستین همایش ملی ابریشم ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید حسین حسینی مقدم، دبیر اجرایی همایش ملی ابریشم ایران گفت: دانشگاه گیلان با همکاری مرکز توسعه نوغانداری کشور و مرکز تحقیقات ابریشم ایران نخستین همایش ملی ابریشم ایران را ۲۷ مهر ماه در تالار حکمت دانشگاه گیلان به همراه نمایشگاه دستاوردهای ابریشم کشور را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در بخش نمایشگاهی همایش ابریشم مراجعان به صورت عملی با تمام مراحل پرورش کرم ابریشم، تولید پیله، تولید نخ ابریشم، بافت فرش، گلیم و ساخت صنایع دستی ابریشمی نظیر رشتی دوزی آشنا شده، محصولات تمام فعالان بخش منسوجات و صنایع دستی ابریشمی کشور معرفی می شود.

دبیر اجرایی همایش ملی ابریشم ایران اظهار داشت: این نخستین بار در کشور است که همایشی به طور جامع شامل تمام بخش های کشاورزی، صنعتی، هنری، تاریخی و ادبی برگزار شده و از تمام بخش ها نیز مقاله به همایش ارسال شده است.

حسینی مقدم تصریح کرد: در بخش نمایشگاهی نیز نخستین گردهمایی استان های فعال در عرضه صنعت ابریشم کشور است و نمایشگاه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مهرماه از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در مجتمع فرهنگی- هنری خاتم الانبیاء واقع در میدان شهرداری رشت برگزار شده و بازدید برای عموم آزاد است.

 

انتهای پیام/ع

 

نخستین همایش ملی ابریشم ایران در دانشگاه گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.