مدیرکل گمرک فارس خبر داد؛

کاهش ۱۰ درصدی واردات کالا به فارس

مدیرکل گمرک فارس از واردات ۴۰ میلیون دلار کالا به استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس گفت: در ۶ ماه گذشته ۹ هزار و ۵۵۷ تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۸۰۱ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۸ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی درباره تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس نیز گفت: در ۶ گذشته در مجموع ۱۷۷ هزار و ۹۷۸ نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شده‌اند که ۱۵۰ هزار و ۴۴۷ نفر از آن‌ها ایرانی و ۲۷ هزار و ۵۳۱ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند که از این تعداد مسافران ورودی ایرانی ۲ درصد و ورودی خارجی ۱۴ درصد کاهش داشته است.

رحیمی بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۷۱ هزار و ۹۸ مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۱۴۶ هزار و ۹۵۵ نفر از آن‌ها ایرانی و ۲۴ هزار و ۱۴۳ نفر مسافر خارجی بوده‌اند که از این تعداد مسافران خروجی ایرانی بدون تغییر و خروجی خارجی ۱۹ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است در ۶ ماه نخست امسال ۱۰۸ هزار و ۹۹۰ تن کالا به ارزش ۱۰۴ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۷۰۴ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.
انتهای پیام/ر

واردات ۴۰ میلیون دلار کالا به فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.