نظری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تروریست خواندن مردم ایران مضحک است

عضو شورای شهر تهران گفت: در طول تاریخ کهن ایران اصولا جنگی سراغ نداریم که ایرانیان شروع کننده آن بوده باشند، لذا اطلاق واژه تروریست به چنین مردمی مضحک است.

تروریست خواندن مردم ایران مضحک استحجت نظری عضو شورای اسلامی پنجم شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به هتاکی‌های ترامپ نسبت به ایران اظهار کرد: معاهده‌ای چندجانبه که از پشتوانه سازمان ملل متحد نیز برخوردار باشد، ممکن نیست با اراده یکی از طرفین معاهده به پایان برسد.

نظری افزود: علی‌رغم اینکه رییس جمهور آمریکا خود روابط بین‌الملل را خوب نمی‌فهمد، اما بی شک مشاوران سیاست خارجی به او یادآوری کرده‌اند که آمریکا قدرت لغو برجام را ندارد و مجبور است طبق توافق و با خواست جامعه بین‌المللی همراهی کند.ترامپ با سخنان ناشیانه خود در بیان دیدگاه‌هایش درباره برجام کاری کرد که کشور‌های قدرتمند دنیا جانب ایران را بگیرند و عملا اگر این رفتار‌ها ادامه پیدا کند، آمریکا به سمت انزوا در جامعه جهانی پیش خواهد رفت.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای پنجم شهر تهران ادامه داد: به نظرم رئیس جمهور ایران به خوبی پاسخ هتاکی‌های ترامپ را داد. مردم ایران همیشه در تاریخ مردمی صلح‌طلب بوده و هستند. در طول تاریخ کهن ایران اصولا جنگی سراغ نداریم که ایرانیان شروع کننده آن بوده باشند، لذا اطلاق واژه تروریست به چنین مردمی مضحک است و تنها از یک ذهن بیمار و با غرض و مرض بر می‌آید.

نظری اضافه کرد: سپاه پاسداران هم بر آمده از همین مردم صلح طلب است و به طور طبیعی بر خلاف خواست و خصلت مردم ایران عمل نمی‌کند و بر خلاف دیگران در جهت ثبات و امنیت در منطقه با تمام توان در مقابل تکفیری‌ها و تروریست‌ها ایستاده است.

وی در رابطه با عربی خواندن خلیج فارس توسط ترامپ گفت: وقتی در سند رسمی که عصر روز گذشته از سوی کاخ سفید منتشر شده از واژه خلیج فارس استفاده می‌کنند، یعنی سیاست‌مداران آمریکا بهتر از هر کسی می‌دانند اسم واقعی این خلیج، خلیج فارس است نه چیز دیگر، اما وقتی ترامپ از واژه مجعول خلیج عربی استفاده می‌کند، یعنی می‌خواهد با تحریک احساسات مردم ایران، ذره‌ای از عصبانیت خود را تسکین دهد.

نظری افزود: ترامپ به شدت از تیزهوشی تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران عصبانی شده، چون معادلات را جوری چیده‌اند که برهم زدنش از عهده آمریکا و ترامپ خارج است، به همین دلیل سعی می‌کند با جعل تاریخ و با جعل نام‌های تاریخی که برای ما ارزش و اعتبار زیادی دارد، خود را تخلیه کند.

عضو شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر ایستادگی مردم ایران یاد آوری کرد: مردم صلح‌طلب ایران همچون گذشته در مسیر خود ثابت قدم هستند و درشتی‌های همیشگی و تکراری گاه و بیگاه قلدر‌های دنیا تاثیری در اراده آن‌ها نداشته و نخواهد داشت.

انتهای پیام/

واکنش حجت نظری عضو شورای شهر تهران به سخنان ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار