انتقاد برنده جایزه صلح نوبل 2017 از سیاست خصمانه ترامپ در قبال برجام

پویش بین‌المللی حذف سلاح‌های هسته‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا به سبب تنش‌آفرینی در موضوع توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، به شدت انتقاد کرد.

انتقاد برنده جایزه صلح نوبل 2017 از سیاست خصمانه ترامپ در قبال برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، پویش بین‌المللی حذف سلاح‌های هسته‌ای (آیکان) –برنده جایزه صلح نوبل سال 2017– از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به سبب تنش‌آفرینی در موضوع توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، به شدت انتقاد کرد. بئاتریس فین، مدیر اجرایی این پویش، پس از آنکه ترامپ روز گذشته اعلام کرد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سال 2015 (برجام) را تأیید نمی‌کند، اظهار کرد رئیس جمهور آمریکا به جای تلاش برای کاهش احتمال رویارویی هسته‌ای، به تنش‌آفرینی روی آورده است.

مدیر اجرایی آیکان افزود اظهارات ترامپ جهان را با خطر جنگ هسته‌ای مواجه می‌کند.

بئاتریس فین افزود برنامه جامع اقدام مشترک –برجام– نمایشی از قدرت دموکراسی بود و همانند پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، این توافق‌نامه نیز بازتاب‌دهنده نیاز جهانی به اقدام فوری برای از میان بردن سلاح‌های هسته‌ای و خطرات جدی آن‌هاست.

مدیر اجرایی آیکان در ادامه با انتقاد از تلاش‌های ترامپ برای نابودی برجام آن هم در شرایطی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر پایبندی ایران به این توافق مهر تأیید زده است، از او به سبب تنش‌آفرینی و سوق دادن جهان به سمت جنگ احتمالی هسته‌ای به شدت انتقاد کرد.

 

انتهای پیام/

انتقاد آیکان از تنش‌آفرینی ترامپ در موضوع برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار