سوریه خواستار خروج فوری نیروهای ترکیه از ادلب شد

دمشق اعلام کرد حضور نظامیان ترکیه‌ای در خاک سوریه نقض آشکار طرح‌ «مناطق کاهش تنش» در این کشور است.

سوریه خواستار خروج فوری نیروهای ترکیه از ادلب شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی آی‌24 نیوز، تلویزیون دولتی سوریه امروز (شنبه) به نقل از مقام وزارت خارجه این کشور، خواستار خروج فوری و بی قید و شرط نظامیان ترکیه‌ای از خاک این کشور شد.

تلویزیون سوریه به نقل از این مقام دولتی اعلام کرد تجاوز نیروهای ترکیه‌ای به ادلب، استانی در شمال‌غرب سوریه، نقض آشکار توافق آستانه، پایتخت قزاقستان، درباره طرح «مناطق کاهش تنش» در این کشور است. این مقام دولتی سوریه خواستار پایبندی آنکارا به توافق آستانه در این باره شد.

روزنامه حریت ترکیه روز گذشته (جمعه)، گزارش داد بیش از یکصد نظامی ترکیه‌ای –شامل نیروهای ویژه- و خودروهای نظامی وارد ادلب سوریه شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد امروز گروه دیگری از نظامیان ترکیه‌ای وارد ادلب شدند.

در نشست اخیر آستانه قزاقستان که با مشارکت ایران، ترکیه و روسیه برگزار شد،‌ استان ادلب نیز یکی از مناطق کاهش تنش سوریه اعلام شد. بر اساس توافق آستانه، ارتش ترکیه ایست های بازرسی و دیده بانی را در مناطق امن مرزهای منطقه کاهش تنش در ادلب دایر خواهد کرد.

کارشناسان معتفدند که هدف ترکیه از عملیات در ادلب، تبدیل بُرد نظامی به دستاورد سیاسی است و ترس آنکارا از موقعیت کردهای سوریه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/

اعتراض سوریه به استقرار نظامیان ترکیه‌ای به ادلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار