هاشمی خبر داد:

تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت شعار روز جهانی غذا در ایران

دبیر اجرایی همایش ملی روز جهانی غذا گفت: شعار روز جهانی غذا در ایران «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد هاشمی دبیر اجرایی همایش ملی روز جهانی غذا در نشست خبری روز جهانی غذا که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: در همایش روز جهانی غذا شرکت هایی نشان ایمنی و سلامت دریافت می کنند که افزون بر رعایت ضوابط معمول در تولید محصولات با روش های ابتکاری توانسته اند محصولات خود را به سمت  سلامتی بهبود و ارتقا دهند.

وی ادامه داد: در ۱۵ دوره گذشته در همایش روز جهانی غذا بالغ بر ۱۴۰ نشان ایمنی و سلامت به شرکت های غذایی اعطا شده است.

هاشمی گفت: شرکت هایی که نشان ایمنی و سلامت دریافت می کنند از امتیازات ویژه ای در این حوزه برخوردار می شوند، اول امتیاز این است که این نشان بر روی محصولات آنها درج می شود و تاثیر بسیاری در تبلیغ و سلامت جامعه دارد و به فروش محصول کمک می کند همچنین این شرکت ها با رایزنی هایی صورت گرفته می توانند از امتیاز تبلیغات کم هزینه رسانه ها بهره مند شوند.

دبیر اجرایی همایش ملی روز جهانی غذا با اشاره به چراغ راهنمای تغذیه افزود: نصب چراغ راهنما روی محصولات غذایی تقریبا حدود صد در صد انجام شده اما چون برخی صاحبان صنایع هنوز برچسب های قبلی را روی محصولات خود درج می کنند به تدریج اقدام به نصب برچسب چراغ راهنمای تغذیه ای خواهند کرد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی غذا 2017 تصریح شد : امسال شعار روز جهانی غذا «تغییر آینده مهاجرت ، سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» است و ما در ایران و شعار  این روز را «تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» انتخاب کردیم.

هاشمی ادامه داد: با نصب چراغ راهنما یا نشانگرهای تغذیه ای روی فرآورده های غذایی، مردم بر اساس رنگ های این برچسب می توانند برای سلامت خود تصمیم گیری کنند زیرا رنگ های مشخص شده روی برچسب های راهنمای تغذیه ای، میزان شکر، نمک، چربی و اسید چرب ترانس خوراکی را مشخص می کند.

دبیر اجرایی همایش ملی روز جهانی غذا  درباره رنگ های برچسب راهنمای تغذیه ای گفت: رنگ قرمز نشان‌دهنده آن است که فرد باید در مصرف آن فرآورده یا خوراکی مراقبت کند، رنگ زرد یا نارنجی نشانه هشدار بوده و رنگ سبز هم به معنی سالم بودن یک محصول غذایی است و نگرانی از بابت مصرف آن وجود ندارد.

وی افزود:نشانگرهای تغذیه ای علاوه بر داشتن اطلاعات یاد شده، تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت محصول را نیز نشان می دهد که در صورت صحت نداشتن یا نبود برچسب اصالت و کد ۱۶ رقمی، محصول مورد تائید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و قاچاق یا غیر مجاز به شمار می آید.

انتهای پیام/

 چراغ راهنمای تغذیه ای به زودی روی همه محصولات درج می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار