کره شمالی: استرالیا با ملحق شدن به کره جنوبی و آمریکا خود را به دردسر می‌اندازد

پیونگ‌یانگ در جدیدترین تهدید علیه استرالیا، این کشور را از اتحاد با کره جنوبی و آمریکا برحذر داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری استرالیا؛ مقامات کره شمالی از ائتلاف و همکاری که استرالیا علیه این کشور با کره جنوبی و آمریکا تشکیل داده به شدت انتقاد کرد و هشدار داد کانبرا با این کار خود را با دردسر خطرناکی مواجه می کند و این ائتلاف سه جانبه می تواند به وقوع یک فاجعه برای استرالیا منتهی شود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی با انتشار بیانیه ای در روز شنبه اعلام کرد: استرالیا با پیوستن به اقدامات دیوانه وار سیاسی و نظامی آمریکا علیه پیونگ یانگ، دست به بازی خطرناکی زده است.

خبرگزاری کره شمالی در ادامه به دیدار «جولی بیشاپ»، وزیر امور خارجه، و «ماریس پاین»، وزیر دفاع استرالیا، که با همتایان خود در کره جنوبی دیدار کرده بودند نیز اشاره کرد. این دو مقام استرالیایی از منطقه پتنمونجوم که یک روستا در خط مرزی دو کره است و بیش از 65 سال درگیر جنگ بود، نیز بازدید کردند. هم اکنون در این روستا آتش بس برقرار است.

در ادامه گزارش خبرگزاری کره شمالی آمده است: وزیر امور خارجه استرالیا شخصا حمایت خود را از آمریکا در برابر پیونگ یانگ اعلام کرد و گفت کشورش آماده است از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده کند.

 کره شمالی درباره حضور استرالیا در مانور نظامی مشترک با آمریکا نیز هشدار داد و آن را اقدامی خصمانه قلمداد کرد. در ادامه این گزارش آمده است: آیا استرالیا باید در اعمال فشارهای نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره شمالی با آمریکا همراه شود؟ بدون شک در چنین شرایطی اجتناب از وقوع یک فاجعه، غیرممکن است.

جولی بیشاپ پیش از این به مقامات کره جنوبی اطمینان داده بود استرالیا برای مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی در کنار آنها ایستاده است.

 

انتهای پیام/

 

کره شمالی از سیاست‌های استرالیا ضد پیونگ یانگ انتقاد کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار