طی 4 سال؛

بهره مندی 350 بیمار ناشنوای خوزستانی از عمل کاشت حلزون

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان از انجام عمل موفقیت آمیز کاشت حلزون در 350 دانش آموز ناشنوای استان طی 4 سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نادر صاکی، رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان بیان داشت: مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان در طول 4 سال فعالیت خود توانسته به ۳۵۰ نفر خدمات ارائه دهد که ۷۰ نفر از این جمعیت دانش‌‌آموزان بودند و پس از عمل توانستند در مدارس عادی حاضر شوند.

وی ناشنوایان کر و لال با انجام عمل جراحی کاشت حلزون توانستند شنوایی و قدرت گفتار پیدا کنند و 70 نفر از این جمعیت دانش‌‌آموزان بودند که پس از عمل توانستند در مدارس عادی حاضر شوند.

صاکی اذعان کرد: به برکت این موفقیت جشن کیف دانش‌آموزی برای این افراد برگزار که هدایایی نیز برای این افراد تهیه شده است.

موسس و رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی خورستان به مجموعه‌های که در این زمینه با مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان همکاری می‌کنند اشاره کرد و گفت: علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بنیاد بخشش، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش کودکان استثنایی نیز در این زمینه همکاری دارند.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی در پاسخ به سوالی که در مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان موسسه خیریه‌ای نیز در آن وجود دارد که خدمات را بتواند تقریبا به صورت رایگان ارائه دهد، تصریح کرد: کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر 3 سال با حمایت و پوشش بنیاد بخشش، مرکز بهزیستی و این مرکز خدمات کاملا رایگان است.

وی اظهار داشت: آموزش توسط تیم‌های توانبخشی به 2 زبان فارسی و عربی انجام می‌شود تا بیمارانی که از کشورهای همسایه مراجعه می‌کنند بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

دکتر نادر صاکی بیان کرد: خانواده‌ها از بدو تولد کودکان خود اگر احساس ناشنوایی در نوزادان خود داشتند به این مرکز مراجعه تا راهنمایی‌های لازم انجام تا در آینده دچار مشکل نشود.

وی اذعان داشت: اگر کودک ناشنوایی در خانواده‌ای متولد می‌شود برای تولد فرزند دوم پیش از تولد مشاورات ژنتیک انجام شود که مرکز کاشت حلزون شنوایی خوزستان این خدمت را نیز ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/گ

350 عمل کاشت حلزون شنوایی در خوزستان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.