رئیس پلیس فتا استان سمنان;

بازداشت نوجوان سمنانی به جرم مزاحمت‌های اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تأکید بر اینکه همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی الزامی است گفت: نوجوان ۱۳ ساله در سمنان به جرم مزاحمت‌های اینترنتی بازداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت : عدم حضور والدین و مراقبت از فرزندان در فضای پرخطر و پرآسیب مجازی زمینه‌ساز ایجاد مزاحمت اینترنتی از سوی یک نوجوان 13 ساله در سمنان شده است.

 

وی تصریح کرد: این نوجوان از طریق یکی از شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی پیام‌هایی با مضامین "گوشی شما هک شده است" و غیره به برخی از کاربران این شبکه ارسال کرده است.

 

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تأکید بر اینکه ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود تصریح کرد: اکنون والدین این نوجوان ناگزیرند رضایت شاکیان را جلب کنند و پاسخگوی رفتار نابخردانه فرزند خود باشند.

 

وی افزود : فضای مجازی بسیار گسترده است و بسیاری از آسیب‌ها و خطرات اجتماعی در این فضا در کمین کودکان و نوجوانان و جوانان است که حضور و نظارت والدین در این عرصه حائز اهمیت است.

 

صادقی با اشاره به برگزاری آموزش‌های لازم برای استفاده صحیح از فضای مجازی تأکید کرد: زمان و شبکه مناسب برای استفاده از فضای سایبری و آموزش‌های ویژه برای برگزاری مطالب در دستور کار قرار دارد.

 

وی از طرحی نرم‌افزارهای نظارتی ویژه والدین خبر داد و گفت: والدین می‌توانند با تهیه این نرم‌افزارهای نظارتی فرزندان خود را به‌راحتی در فضای مجازی تحت کنترل قرار دهند.


رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی و اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای سایبری است.

 

انتهای پیام / ه


جزئیات بازداشت نوجوان سمنانی به جرم مزاحمت‌های اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.