مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) خبر داد؛

افزایش خدمات‌رسانی موکب احمدبن‌موسی(ع)

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) گفت: ظرفیت و خدمات‌رسانی موکب احمدبن‌موسی(ع) افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود راستی مدیر اجرایی موکب احمدبن‌موسی(ع) گفت: امسال تلاش می‌کنیم تا زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع را برای برپایی این موکب در کربلای معلی اختصاص دهیم.

وی افزود: موکب احمدبن موسی (ع) در سال گذشته در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در کربلای معلی برپا شد که روزانه ۸ هزار نفر از امکانات رفاهی و اسکان آن بهره‌مند می‌شدند.

راستی با بیان اینکه این موکب با استقبال فراوان مردم کشورمان و همچنان اتباع خارجی مواجه شد، ادامه داد: در این موکب علاوه بر اسکان زائران و ارائه خدماتی از جمله تغذیه مناسب در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، تمام فعالیت‌های فرهنگی که یک زائر نیاز داشت اعم از اجرای مراسم‌های مذهبی، برپایی نماز جماعت به صورت یومیه، پاسخگویی به سوالات شرعی، ختم قرآن، قرائت روزانه زیارت عاشورا و دعای ندبه انجام می‌شد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) همچنین خدمات دیگر این موکب را برشمرد و گفت: در مسائل خدماتی ۳۰ دستگاه لباسشویی، لباس‌های زائران خسته و تازه از راه رسیده را شست‌وشو می‌داد و همچنین خواهران و برادرانی نیز در این موکب به ارائه خدمات ماساژ درمانی به زائران حسینی می‌پرداختند.

وی، خطاطی بر روی لباس‌ها و همچنین دوخت دوز آن‌ها و کولی‌پشتی‌های زائران، پیرایشگاه اصلاح سر و صورت آقایان و همچنین ارائه خدمات مختلف اطلاع‌رسانی برای آدرس‌های مورد درخواست زائران و تشکیل ستاد گم‌شدگان را از دیگر فعالیت‌های این موکب عنوان کرد.

راستی با بیان اینکه پارسال بیش از ۲۷۰ نفر در این موکب به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کردند، بیان کرد: همچنین یکی از بهترین خدماتی که به زائران خود ارائه دادیم، خدمات درمانی بود، به طوری که بیش از ۲۹ هزار ویزیت و کار درمانی طی ایام برپایی این موکب انجام شد و حدود ۵۰ نفر در این بخش به ارائه خدمات می‌پرداختند.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) با بیان اینکه امسال به دنبال گرفتن زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در کربلای معلی هستیم تا بتوانیم ۱۰ هزار نفر را در موکب احمدبن موسی (ع) اسکان دهیم، گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم خدماتی بهتر از سال گذشته به زائران اربعین حسینی ارائه دهیم.

وی با اشاره اینکه با افزایش ظرفیت موکب، تعداد خادمان آن نیز به ۳۰۰ نفر می‌رسد، افزود: امسال نیز مانند سال گذشته علاوه بر ارائه خدمات مختلف به زائران، یک تیم پزشکی کامل را در موکب مستقر خواهیم کرد تا هم به زائران ایرانی و هم زائران عراقی ارائه خدمات دهند.

راستی از تشکیل ۹ کمیته برای ارائه برپایی این موکب در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: کمیته‌های پشتیبانی، فرهنگی، امنیت، ایمنی، مخابرات، تأسیسات، اطلاع‌رسانی و خواهران در برپایی این موکب و ارائه خدمات در آن همکاری دارند.
انتهای پیام/ر

خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.